بارندگی‌های سیل آسای هفته گذشته موجب شد اغلب تالاب‌ها و دریاچه‌های استان فارس پُر آب شوند و پس از سال‌ها خشکی و کم آبی جان تازه‌ای بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نبی الله مرادی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که طی روز‌های اخیر، تالاب‌ها و دریاچه‌های این استان پهناور، از حجم آبگیری مناسبی برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به نزول رحمت الهی و بارندگی‌های هفته اخیر آمار بارندگی استان در سال زراعی جاری به ۳۱۱.۲ میلی متر رسیده و تالاب‌ها به نسبت پاییز و زمستان سال گذشته آبگیری مطلوبی داشتند.

مرادی ادامه داد: در این میان تالاب بختگان ۳۰ درصد، مهارلو تا حدود ۹۰ درصد و تالاب ارژن نیز ۶۰ درصد آبگیری داشته است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: طی ۲ روز اخیر که مجدداً بارش داشتیم نیز بیش از نیمی از تالاب طشک و کمجان آبگیری شده است و دریاچه کافتر در شمال استان نیز ۲۰ درصد آبگیری داشته است.

مرادی با اشاره به وضعیت تالاب پریشان اعلام کرد: بارش باران اخیر در آبگیری تالاب پریشان نقشی نداشت و پریشان همچنان خشک مانده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست با توصیف علت عدم آبگیری تالاب پریشان اظهار کرد: به دلیل اینکه جنس زمین دریاچه پریشان حالت تورب و پیت دارد آب مناسب در آن جمع نشده است، اما بارش باعث کاهش آتش سوزی و آلودگی‌های زیست محیطی در این تالاب می‌شود.

وی از افزایش ۲۲۹ درصدی بارش از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون خبر می‌دهد و می‌گوید: میزان فعلی بارش ۳۱۱.۲ میلیمتر است و در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۲۹ درصدی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با بارش‌های پیش رو میزان آبگیری تالاب‌های فارس افزایش یافته و شرایط مساعدتری بیایند.
انتهای پیام/م

تالاب های فارس جان تازه ای گرفتند

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
نمیدونم کجای دریاچه بختگان سی درصد ابگیری شده.
متاسفانه بختگان همچنان خشک هست و ریزگردهاش جولان میدهند
آخرین اخبار