مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۱۶ تردد خودرو از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در محور‌های ارتباطی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

بیش از سه میلیون تردد خودرو در سیستان و بلوچستان ثبت شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: محور‌های ایرانشهر- بمپور و بالعکس و هیرمند -زابل و بالعکس در این مدت پر ترددترین مسیر‌های سیستان و بلوچستان بودند.

وی گفت: در این مدت سرعت متوسط وسایل نقلیه ثبت شده در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۸۰ کیلومتر برساعت بوده است.

مدیرکل رهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: ساعت اوج ترافیک در این مدت مربوط به دوشنبه پنجم فروردین با هشت هزار و ۵۵۴ تردد بوده است.

وی گفت: ۲۱۲ هزار و ۶۹۷ مسافر از ابتدای طرح تاکنون در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا شدند که ۷۲ درصد به داخل استان و بقیه به مقاصد برون استانی سفر کرده بودند.

خانقائی افزود: همچنین از ابتدای طرح تاکنون ۵۱ هزار و ۵۵۹ نفر مسافر از سایر استان‌ها توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ۵۹ هزار و ۱۷۱ مسافر نیز در این مدت از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهند.

 استان سیستان و بلوچستان با ۲۰ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که فاصله شمالی‌ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب‌ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.

این استان افزون بر هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز با کشور‌های افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.

آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه‌های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازار‌های سنتی و مدرن با انواع کالا‌های داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ‌های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و ... از جذابیت‌های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ع

بیش از سه میلیون تردد خودرو در سیستان و بلوچستان ثبت شد

برچسب ها: نوروز ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار