استاندار در برنامه صبحانه شبکه خاوران گفت:نوروز امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار با حضور در برنامه صبحانه شبکه خاوران گفت: امسال شاهد اقامت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در نوروز امسال تاکنون در استانافزایش حضور گردشگران در استان بودیم و خراسان جنوبی ششمین استان کشور در زمینه گردشگری در نوروز امسال شد.

وی افزود: بوم گردی هم اتفاق جدیدی در حوزه گردشگری در استان است که می‌تواند نقش عمده‌ای در رونق گردشگری و اقتصاد این بخش در روستا‌ها داشته باشد و رونق گردشگری در روستا‌ها جزو برنامه‌های توسعه‌ای ما در استان است.

معتمدیان  ادامه داد: ۶۰ نوع محصول در روستا‌ها و مناطق عشایری استان تولید می‌شود که برای عرضه و فروش نیازمند ایجاد بازارچه در مناطق مختلف استان است.

استاندار با اشاره به نقش صدا و سیما در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از اقدامات صدا و سیمای استان در این زمینه قدردانی کرد.

معتمدیان با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰ اثر ملی در استان گفت: تاکنون ۴ اثر تاریخی و گردشگری استان شامل باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند، روستای صنایع دستی خراشاد، قنات بلده فردوس و روستای دهسلم نهبندان در فهرست جهانی ثبت شده و این زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی زیادی را فراهم کرده که رو به افزایش است و تحول این بخش را در پی دارد.

انتهای پیام / ط ا

تولید۶۰ نوع محصول در روستا‌ها و مناطق عشایری استان 

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.