بالا آمدن آب رودخانه خرم آباد و تلاش نیروهای امدادی برای باز کردن دهانه پل‌ها + فیلم

سیل به خرم آباد هم رسیده و برخی از هموطنانمان در این شهرستان با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بارش های پر حجم باران در نقاط مختلف کشور در هفته های اخیر باعث وقوع سیلاب در بسیاری نقاط کشور شده است و این سیلاب ها به خرم آباد هم رسیده و مردم را با مشکل مواجه کرده است.

امدادگران با تمام توان در تلاشند تا با بالا آمدن آب مقابله کنند.

 


بیشتر بخوانید: طغیان رودخانه سیمره در ایلام


انتهای پیام/
 

افزایش حجم آب در خیابان های خرم آباد + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم ، قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

الحمد الله علی کل نعمت . ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به محنت و غفلت نخوری و شکر گذار باشی بادها که ابرهای پر آب را حمل میکنند و بر سرزمینهای خشک و مرده می آورند و باران های فراوان همه و همه رحمت و نعمت از طرف خداوند جل جلاله است . علت حوادث تلخ و بحران زا عدم مدیریت استاندارد سازی و عدم نظارت مهندسین با تجربه و جغرافی شناس و خاکشناس و عدم هماهنگی با نظارت مهندسین ایمنی و بهداشت و محیط زیست و عدم مدیریت یکپارچه و استاندارد درامور ابنیه و عمران و شهر سازی پیشرفته و عدم زیرساختهای مناسب و استاندارد در امور شهری و روستایی و عدم مهندسی ارزیابی ریسکهای پر خطر و عدم آینده نگری کوته بینانه در مسیرهای رودخانه ها و مجاورت دریاچه ها و سدها میباشد مشکل از ماست که بر ماست در کشورهای استوایی و کشورهایی که آسمانشان خورشید را به علت تراکم ابرهای باران زا هر از گاهی میبینند هر ساله حجم عظیمی بارندگی و به قول معرف آورده سیل آبی دارند ولی آیا انقدر بحرانهای مختلف حوادث جاده ایی و حوادث سیل آبی تخریب خانه ها و پلها و آب گرفتگی منازل و غیره را دارند ؟ ندارند چرا که اصول استانداردهای محیط زیستی و امور شهرکسازی و شهرسازی و روستاسازی را با مطالعه و دقت و ارزیابیهای ریسک بر اساس جغرافیای آن محل و آب و هوای آن مکان میسازند نه کتره ایی و بدون علم و دانش ساخت و ساز کنند واحدهای نظارت بر مهندسی و ایمنی و بهداشت و محیط زیستیمان باید قوی عمل کند نه فقط آمار کمی رد کنند ولی از کیفیت و استاندارد خبری نباشد ، انشاءالله به استانداردهای کیفیت اسلامی قرآنی در تمامی امور برسیم وسلام و صلوات و التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح و باتجربه به علم و دانش . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله .
سوره ۴۲: الشورى - جزء ۲۵: اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ، وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ ﴿۲۸﴾ و اوست كسى كه باران را پس از آنكه [مردم] نوميد شدند فرود مى ‏آورد و رحمت‏ خويش را مى‏ گسترد و هموست‏ سرپرست‏ ستوده (۲۸) وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ ﴿۲۹﴾ و از نشانه‏ هاى [قدرت] اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از [انواع] جنبنده در ميان آن دو پراكنده است و او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست (۲۹) وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ ﴿۳۰﴾ و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمى‏ گذرد (۳۰)