رییس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندان در فضای مجازی در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل زدگان ، مراقب باشند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،سرهنگ پرسا رییس پلیس فتا گلستان گفت: به دنبال حادثه وقوع سیل در برخی از شهرستان‌های استان، برخی افراد ناشناس در قالب چهره‌های سرشناس از طریق سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، یک سری کلیپ‌ها و تصاویر دلخراش را از صحنه آسیب دیدگان این حوادث منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: بااین اقدام، احساسات و عواطف مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند واز نیت خیرخواهانه برخی از هموطنانمان سو استفاده و اقدامات به ظاهر انسان دوستانه و کمکی برای خرید مایحتاج زندگی افراد سیل زده شماره حساب‌هایی را در فضای مجازی اعلام می‌کنند.

سرهنگ پرسا افزود: سودجویان، با این شیوه مبالغ هنگفتی را به دست می‌آورند و ممکن است این وجوهات هرگز به دست افراد حادثه دیده نرسد و موجب نارضایتی حادثه دیدگان می‌شوند.

وی افزود: در مواقعی نیز موارد مشاهده شده که سودجویان، برخی از کابران را به صفحات و درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی که خودشان طراحی کردند هدایت می‌کنند و با این اقدام اطلاعات کارت بانکی افراد را به دست می‌آورند و در فرصت مناسب همه موجودی حساب را خالی می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها با این شیوه انگیزه خیرین واقعی را برای ادامه کمک مالی و اقدامات خیرخواهانه  ازبین می‌برند.

سرهنگ پرسا در توصیه به شهروندان گفت: چنانچه قصد کمک را دارند حتما کمک‌های مالی خود را از طریق مراجع رسمی مانند سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهاد‌های دولتی که از طریق رسانه ملی و کثیرالانتشار اعلام می‌شود واریز و پیگیری کنند.

وی گفت: به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات افراد سودجو در فضای مجازی قرار نگیرند و وجه خود را به حساب افراد ناشناس و کاربران با هویت‌های مختلف واریز نکنند.

انتهای پیام/م
 

هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار