رئیس اجرائی دولت افغانستان از تلاش کابل برای تشکیل مرجع واحدی برای گفتگوهای صلح خبر داد.

عبدالله: مرجع واحدی برای گفتگوهای صلح تشکیل می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان از تلاش کابل برای تشکیل مرجع واحدی برای گفتگوهای صلح خبر داد.

وی اظهار داشت: : «در این شب و روز بحث هایی جریان دارد تا کوشش های صلح توحید شود و یک مرجع واحد برای رهبری این کوشش‌ها با مشوره رهبران سیاسی ایجاد گردد.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد: «این مرجع واحد در روند صلح، صدای واحد مردم افغانستان که صدای صلح باعزت و پایدار است را با حفظ حقوق مردم بلند کرده و این آرزوی مردم را تحصیل خواهد کرد.»

پیش از این هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با انتقادهای برخی از چهره های سیاسی و جهادی در این کشور مواجه شد، اما پس از آن اعلام شد که در نتیجه این انتقادها، ارگ ریاست جمهوری در پی آوردن تغییرات در ترکیب هیات مذاکره کننده حکومت با گروه طالبان است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در ادامه سخنان خود یادآور شد که اکثریت مطلق مردم افغانستان خواستار صلح هستند، همچنین اکثریت مطلق مردم نمی‌خواهند که به روزهای تاریک گذشته که در آن حقوق زنان و کودکان پایمال می‌شد، برگردند.

عبدالله بیان داشت: مردم افغانستان خواستار این هستند که تعیین سرنوشت کشور از طریق انتخابات صورت بگیرد و جنگ در کشور ما حاکم نباشد.

به گفته وی، در شرایط صلح با ادامه همکاری جامعه جهانی، مردم افغانستان با انرژی و تحرکی که دارند، به یاری خداوند توانایی ساختن دوباره یک افغانستان آرام و باعزت را دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.