مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک با بیان اینکه دولت‌ها می‌توانند نقش مهمی در تنظیم مقررات اینترنت داشته باشند، وضع مقررات جدید را برای اداره اینترنت خواستار شد.

مدیر عامل فیس بوک وضع مقررات جدید برای اداره اینترنت را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک وضع مقررات جدید را برای اداره اینترنت خواستار شد.

مارک زاکربرگ در مطلبی منتشر شده در روز یکشنبه در مطبوعات تاکید کرد دولت‌ها می‌توانند نقش مهمی در تنظیم مقررات اینترنت داشته باشند.

زاکربرگ در مطلبی که در روزنامه‌های ژورنال دو دیمانش، فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، واشنگتن پست و ساندی ایندپندنت منتشر شد به حوزه‌های جدیدی در این باب شامل "محتوا‌های خشونت بار و نفرت افکنانه، صحت و سقم انتخابات، محافظت از زندگی خصوصی و قابلیت حمل و انتقال داده ها" اشاره می‌کند.

زاکربرگ نوشت: «من مطمئن هستم که دولت‌ها و تنظیم کنندگان مقررات می‌توانند نقش فعال تری را ایفا کنند. " وی می‌افزاید: "متحول کردن تنظیم مقررات اینترنت به ما اجازه می‌دهد بهترین کارکرد‌های اینترنت را - آزادی بیان مردم و فرصت اشتغال زایی- حفظ کنیم، ضمن اینکه جامعه را از آسیب‌های گسترده‌تر در امان نگه داریم.»

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره فیس بوک نوشت: «تصمیم گیرندگان حوزه عمومی اغلب به من می‌گویند که دست ما در زمینه آزادی بیان زیادی باز است و صادقانه باید بگویم همین طور است. من به این نتیجه رسیده ام که ما قاعدتا نباید چنین تصمیماتی را به تنهایی اتخاذ کنیم.»
رویترز افزود در این حوزه، مارک زاکربرگ به طور اخص از راه اندازی یک "سازمان مستقل" برای مخالفت با انتخاب‌های شبکه اجتماعی می‌گوید یا ایده واگذاری تعریف معیار‌های پخش محتوا‌های خشن و نفرت افکنانه به " سازمان‌های ثالث" را مطرح می‌کند و اینکه "شرکت‌ها بر اساس این معیار‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند".

گروه فیس بوک موضوع تحقیقات ۱۸ ماهه مجلس انگلیس بود و این بعد از آن رخ داد که اطلاعات شخصی ۸۷ میلیون کاربر آن توسط شرکت بازاریابی سیاسی کمبریج آنالیتیکا مورد استفاده قرار گرفت. همچنین فیس بوک به همراه یوتیوب و توئیتر بعد از آنکه صحنه‌های تیراندازی و قتل در دو مسجد در نیوزیلند در نیمه مارس به طور مستقیم در فیس بوک پخش شد، هدف انتقادات زیادی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار