پس از آنکه ترامپ نتوانست از طریق کنگره طرح بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباماکر را از بین ببرد حساب ویژه‌ای بر روی دادگاه‌های آمریکا برای از بین بردن این طرح درمانی باز کرده است.

ترامپ برای مقابله با طرح بیمه درمانی اوباما دست به دامن دادگاه‌ها شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال نابود کردن طرح بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباماکر (Obamacare) با کمک دادگاه‌های این کشور است.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست از طریق کنگره طرح بیمه درمانی اوباما را از بین ببرد حساب ویژه‌ای بر روی دادگاه‌های این کشور برای از بین بردن این طرح درمانی باز کرده است.

البته در برخی از موارد پرونده‌های مطرح شده ضد این طرح بیمه به نفع او به پیش نرفته است. ترامپ هم اکنون تلاش می‌کند با از بین بردن طرح بیمه درمانی اوباما یک برگه برنده دیگر برای انتخاب مجددش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در اختیار داشته باشد.

دو قاضی فدرال این هفته در واشنگتن بخش‌هایی از طرح بیمه پیشنهادی ترامپ با عنوان مدی کید (Medicaid) را رد کردند. آن‌ها اعلام کردند طرح بیمه پیشنهادی ترامپ نمی‌تواند منافع افراد با درآمد کم و واحد‌های تجاری کوچک درمانی را فراهم کند.

در یک مورد دیگر یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد طرح بیمه درمانی اوباما غیرقانونی است و باید کاملا رد شود. البته این رای هم اکنون در مرحله فرجام خواهی قرار دارد. کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته اعلام کردند از رای قاضی این دادگاه حمایت می‌کنند و خواهان ملغی شدن طرح بیمه درمانی اوباما هستند.

مشکلی که ترامپ با آن روبرو است این است که روال قانونی برای رسیدن به اهدافش بسیار زمان بر است و هیچ تضمینی وجود ندارد که وی بتواند تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا به هدف خود در از بین بردن طرح بیمه درمانی اوباما برسد.

گیل ویلنسکی (Gail Wilensky) از مقامات دولت جرج بوش (پسر) در این رابطه گفت: آیا این هفته می‌تواند هفته خوبی برای دولت ترامپ باشد؟ اما باید بگویم که این آغاز چالش‌های قضایی برای دولت وی است.

تیموتی جوست (Timothy Jost) استاد بازنشسته حقوق هم گفت:: این پرونده‌ها در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و زمان به سرعت در حال گذشتن است.

وی افزود با مطرح شدن این پرونده‌ها در دادگاه‌ها دولت نمی‌تواند به اهداف خود برسد، زیرا دولت هم اکنون نمی‌تواند یک طرح جامع بیمه درمانی را در کنگره تصویب کند. هم اکنون زمان مناسبی برای دولت محسوب نمی‌شود.

در رابطه با پرونده مطرح شده در دادگاه تگزاس به نظر می‌رسد که ترامپ با برنده شدن در این مورد از طرف دیگر بازنده هم باشد، زیرا اگر طرح بیمه درمانی اوباما ملغی شود آنگاه کنگره با یک وظیفه غیرممکن روبرو خواهد شد. این وظیفه غیرممکن این است که باید یک طرح بیمه درمانی جایگزین ارایه شود که مورد توافق ترامپ و نانسی پلوسی باشد و این غیرممکن است.

تلاش جمهوری‌خواهان کنگره برای ملغی کردن طرح بیمه درمانی اوباما در سال دو هزار و هفده نتایج بدی را در انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته برای آن‌ها به همراه داشت و آن‌ها دوست ندارند که بار دیگر این موضوع تکرار شود.

توماس بارکر (Thomas Barker) از موسسه حقوقی فولی هوگ (Foley Hoag) که در وزارت خدمات انسانی و درمانی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج بوش (پسر) خدمت کرده است در این رابطه می‌گوید: طرح بیمه درمانی اوباما هم اکنون به نهمین سال اجرایی شدن خود رسیده است و از بین بردن و ملغی کردن آن غیرممکن به نظر می‌رسد. باید این موضوع با روشی دیگری به جز حمله به این طرح بیمه درمانی حل و فصل شود.

به نظر می‌رسد که ترامپ هم اکنون با خطرات زیادی روبرو شده است.

ترامپ روز دوشنبه تلویحا اعلام کرد پرونده مطروحه در دادگاه تگزاس با شکست روبرو خواهد شد.

او گفت: «همین حالا ما در دادگاه شکست خورده ایم. این پرونده احتمالا به دادگاه عالی خواهد رفت. اما باید بگویم آنچه که ما انجام می‌دهیم تلاش در جهت ایجاد یک طرح بیمه درمانی کم هزینه برای مردم است. ما قصد داریم پوشش درمانی را بدون هیچ پیش شرطی به وجود آوریم. جمهوری‌خواهان قصد دارند در رسیدن به این هدف به ما کمک کنند.»

اما به نظر می‌رسد دولت ترامپ هیچ طرح جامعی برای پوشش بیمه درمانی در نظر نداشته باشد. هیچ توافقی هم در بین جمهوری‌خواهان کنگره مشاهده نمی‌شود.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از پرونده‌ها در دادگاه‌های بدوی و ناحیه‌ای در جریان هستند و معلوم نیست که تصمیم گیری آن‌ها تا چه زمانی به طول انجامد.

رید اوکانر (Reed O'Connor) قاضی دادگاه فورت ورث (Fort Worth) در تگزاس، تصریح کرد زمانی که کنگره با ملغی شدن طرح بیمه درمانی اوباما مخالفت کرد در حقیقت با قانون اساسی مقابله کرده است. این حکم او از طرف دادستان‌های عمومی ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها و از نیواورلئان مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

­به چالش کشیدن طرح بیمه درمانی اوباما از طرف دادگاهی در تگزاس و دیگر ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان به طور کامل از طرف دولت ترامپ پشتیبانی می‌شود. دولت ترامپ مدعی است طرح بیمه درمانی اوباما هزینه‌های زیادی را برای مردم آمریکا به همراه دارد و مستعد تخلفات زیادی است. همه انتظار دارند به این موضوع در دادگاه عالی امریکا رسیدگی شود. این در حالی است که دادگاه عالی آمریکا دو بار طرح بیمه درمانی اوباما را تصویب کرده است.

جیمز‌ای بوسبرگ (E. Boasberg) قاضی دادگاه منطقه‌ای در واشنگتن، هفته گذشته الزامات کاری طرح بیمه درمانی پیشنهادی ترامپ (Medicaid) را در کنتاکی و آرکانزاس تصویب کرد. اما قاضی مورد سوال قرار گرفت که آیا الزامات برای ارائه "کمک‌های پزشکی" به افراد کم درآمد مطابقت دارد یا نه. وی متوجه شد که مقامات دولتی به زیان‌ها و آسیب‌های احتمالی ناشی از این طرح بیمه درمانی توجه لازم را نکرده اند.

دولت ترامپ اعلام کرده است به تلاش‌های خود برای رسیدن به هدفش ادامه خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسد درخواست فرجام خواهی ارایه کند.

جان دی بیتس قاضی یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای آمریکا برنامه‌های بهداشتی دولت برای کسب و کار‌های کوچک و صاحبان آن‌ها را رد کرد.

دولت ترامپ مخالف نظر این قاضی است، اما نشانه‌هایی دال بر فرجام خواهی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار