معاون اول رئیس جمهوری، با تاکید بر توسعه روابط ایران با عراق به ویژه در بخش اقتصادی گفت : یکی از کانون‌های اصلی که باید ارتباط با عراق در حوزه اقتصادی نقش ایفا کند، استان کرمانشاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت : مرز‌ها یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های توسعه‌ای این استان است.

وی گفت : ما به دنبال توسعه روابط با کشور دوست و برادر عراق هستیم و شرایط را برای صادرات از کشورمان به عراق را فراهم می‌کنیم و در این میان استان کرمانشاه می‌تواند نقش اصلی در صادرات ایفا کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به مطالبات و تقاضا‌های استاندار کرمانشاه، گفت: یکی از برنامه هایم در سال ۹۸ سفر به استان کرمانشاه است و در این سفر مطالبات و خواسته‌های استان را بررسی می‌کنیم.

جهانگیری در مورد پیشنهاد استاندار کرمانشاه در مورد سامانه سردسیری، افزود: باتوجه به اینکه وارد دوره ترسالی شده ایم از وزارت نیرو می‌خواهیم در این ارتباط تصمیم گیری کند.

وی گفت: سامانه سردسیری می‌تواند به توسعه استان بخصوص در حوزه کشاورزی کمک کند.

معاون اول رئیس جمهوری، همچنین در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: ما طرفدار بازگشایی این مرز هستیم و از طرف ایران مشکلی وجود ندارد و با نخست وزیران فعلی و سابق عراق نیز در این ارتباط مفصل صحبت کرده ام.

جهانگیری با بیان اینکه تامین امنیت زوار ایرانی یکی از دغدغه‌های عراقی‌ها است، افزود: مسئول تامین امنیت زوار با کشور عراق است و زمانی که عراقی‌ها به این نتیجه برسند که می‌توانند امنیت را برقرار کنند خودشان اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما بر روی این موضوع به صورت جدی مصمم هستیم و پیگیری می‌کنیم، گفت: دولت عراق باید امنیت زوار ایرانی را تامین کند و دغدغه امنیت از بین برود.

 

 

انتهای پیام/د

مرز‌ها یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های توسعه‌ای استان

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.