نماینده مردم نهاوند گفت: در اولین جلسه مجلس بحث مستقل و وفرا قواه‌ای شدت ستاد بحران را با بودجه کافی مطرح خواهم کرد.

ستاد بحران باید فرا قوه‌ای با بودجه مستقل باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،دکتر حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند اظهارداشت: باید برای مدیریت کردن بهتر بحران‌ها در کشور نیازمند یک ستاد مستقل هستیم با بودجه کافی و قدرت تصمیم گیری فراوان تا به کمک مردم و کشور بشتابد.

وی گفت: مثلا در شهرستان نهاوند همه در حال آماده باش برای مقابله با بحران بارندگی و سیل هستند، ولی مشکل آنتن دهی تلفن همراه و پوشش ضعیف شبکه اینترنت خود مشکلی جدی برای مردم است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط برای اطلاع رسانی به مردم خبرنگاران و اعضای ستاد بحران نیازمند آنتن دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت هستند وزیر ارتباطات قول داده این مشکل تا ۴ماه دیگر حل شود و دیگر نقطه کوری به دلیل آنتن دهی در نهاوند نباشد.
بهرام نیا اظهار داشت: ایران کشوری حادثه‌خیز است و در این خصوص همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم قبل از وقوع بحران را داشته باشند وقتی می‌گویم ستاد بحرانی مستقل و فرا قوه‌ای با بودجه کافی و مستقل به همین خاطر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بسیاری از مواردمدیریت بحران خود عامل بحران می‌شود در این شرایط حساس باید از اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای پرهیز کرد وبه فکر حل کردن مشکلات مردم بود.

وی افزود:در بیشتر حوادث طبیعی مانند سیل زلزله و طوفان شهرستان نهاوند درگیر بوده، زیرا نهاوند روی گسل باختری قرار دارد و همیشه در معرض خطر است همیشه باید دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی شهرستان در آمادگی کامل باشند تا شاهد خسارات جبران‌ناپذیر نباشیم.
بهرام نیا با تأکید بر اینکه سیلاب شهر نهاوند از مسیل قدیمی و از دل شهر می‌گذرد بیان کرد: طی هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مشترک با فرماندار شهرستان نهاوند تهدید آن احصا شد و طی جلسه‌ای با رئیس ستاد بحران کشور دستور تأمین اعتبار و تهیه طرح ایمن‌سازی این مسیر اخذ شد که شهرداری نیز در این راستا نسبت به تهیه طرح اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه امور آب شهرستان اقدامات پیشگیرانه مثبتی تاکنون انجام داده است عنوان کرد: انتظار داریم اداره منابع آب و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان در بحث رفع تهدیدات موجود در شهرستان به صورت جدی واردعمل شوند و احکامی که از سوی دادستانی صادرشده اجرایی گردد و اگر درجایی هم نیاز به اخذ مجوز برای تخریب و رفع خطر می‌باشد از دادستان شهرستان مجوز گرفته شود چراکه جان مردم شوخی‌بردار نیست.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در چند روز اخیر با جدیت کار کردند و باید همه موانعی که در شهرستان در مسیر بارندگی و سیلاب وجود دارد برطرف شوند و باید ادارات مرتبط بدون هیچ‌گونه مماشاتی با این تهدیدات برخورد کنند.

 انتهای پیام / ا 

شهرستان نهاوند همه در حال آماده باش برای مقابله با بحران بارندگی و سیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.