مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ۹۵ درصد حجم مخازن سد‌های استان پر شده است، گفت: سد‌های «هاله»، «ایوشان» و «کزنار» سرریز شدند.

سرریز شدن آب از ۳ سد لرستان/ ۹۵ درصد مخازن سد‌های استان پُر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا میرزایی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان امشب در جلسه ستاد بحران استان لرستان اظهار کرد: ۶ سد در لرستان به بهره‌برداری رسیده که حجم ۲۰۶ آن‌ها میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر و ۱۹۵ میلیون مترمکعب از این ظرفیت پر شده است.

وی افزود: در پی بارش‌های اخیر هم اکنون سد‌های هاله، اینشان و کزنار سرریز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ۶۰ درصد از مساحت استان در حوزه کرخه و ۴۰ درصد در حوزه دز است، عنوان کرد: بر اساس آمار بیشترین بارش کشور در سال جاری در استان لرستان به ثبت رسیده است.

وی گفت  : در مجموع ۱۳۰ رودخانه فصلی و دائمی دارد که طول آن‌ها به ۹ هزار کیلومتر است.

به گفته این مسؤول از ابتدای مهر تاکنون درمجموع ۲۶.۵ میلیارد مترمکعب در لرستان بارش داشتیم که ۱۰ میلیارد آن به صورت روان آب از استان خارج و وارد سد‌های کرخه و دز شده است.

میرزایی افزود: در مجموع ۹۵ درصد از حجم مخازن سد‌های لرستان در حال حاضر پر است.

وی از افزایش دبی رودخانه‌های تیره دورود و کشکان اشاره و بیان داشت: با توجه به شرایط موجود شاهد طغیان این رودخانه‌های و زیرآب رفتن برخی مناطق در حاشیه این رود‌ها و بروز مشکلات هستیم.

انتهای پیام / ا 

۹۵ درصد از حجم مخازن سد‌های لرستان در حال حاضر پر است

برچسب ها: حوادث ، خوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.