سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: توزیع کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده شیراز پراکنده و نامتناسب با نیاز‌ها بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نواب قائدی سخنگوی شورای شهر شیراز در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز که به صورت غیرعلنی و با حضور فرماندار شیراز و مدیران دستگاه‌های امدادی، انتظامی و وزارت نیرو برگزار شد، گفت: این جلسه در راستای بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شورا‌های شهر و روستا مبنی بر وظایف نظارتی شورا‌ها بر امور شهر برگزار شده و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه فراخوانده شدند تا زمینه‌های بروز سیل و نحوه امدادرسانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رییس پلیس راهور و فرماندهی انتظامی استان نیز گزارشی از اقدامات ترافیکی و امنیتی در زمان سیل ارائه کردند، افزود: در این جلسه مدیران سازمان آب منطقه‌ای استان فارس و آبفای شیراز گزارشی از میزان بارش در روز‌های پنجم و ششم فروردین ارائه کردند که قرار است بزودی نتایج آن توسط استانداری فارس منتشر شود که نتایج قابل توجهی است.

قائدی ادامه داد: موارد متعددی در مورد علت سیل اخیر از سوی دستگاه‌های مرتبط مطرح شد که جمع بندی نهایی نیازمند بررسی بیشتر کارشناسان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از مشکلات موجود در امدادرسانی پس از سیل، توزیع پراکنده و خارج از ضابطه کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از کمک‌های ارسالی ارائه کرد، ادامه داد: گلایه‌های فرماندار شیراز از پراکندگی و توزیع نامناسب کمک‌های مردمی قابل تامل است و اعضای شورای شهر از مردم شیراز میخواهند به اطلاعیه‌های هلال احمر توجه فرموده و اقلام مورد نیاز را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند تا با هماهنگی مدیریت بحران توزیع انجام شود.

عضو کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز ویژه سیل اخیر بیان کرد: در حالیکه برخی از شهروندان همچنان نیازمند دریافت کمک هستند، در مناطقی دیگر ساماندهی و تجهیز صورت گرفته است و کمک‌های به این مناطق گسیل می‌شوند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان گفت: همانگونه که بی توجهی در نیاز‌های همشهریان نکوهیده است، افراط و عدم توجه به تذکرات مدیریت بحران می‌تواند به اتلاف کمک‌ها منجر شود.

قائدی از شهروندان نوع دوست خواست قبل از هرگونه اقدامی برای ارسال کمک به مناطق سیل زده با جمعیت هلال احمر یا کمیته امداد امام خمینی (ره) هماهنگی کنند.

وی با اشاره به روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی اظهار کرد: شورای شهر شیراز در این جلسه با کمک یک میلیارد ریالی خرید لوازم تحریر برای دانش اموزان مناطق سیل زده موافقت کرد.

قائدی گفت: این لوازم تحریر با همکاری آموزش و پرورش ناحیه ۴ و انجمن اولیا و مربیان خریداری و‌توزیع می‌شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز از شهروندان خواست کمک‌های خود را با هماهنگی اموزش و پرورش و هلال احمر به سمت تامین اقلام دانش اموزی و تجهیز منازل سیل زدگان سوق دهند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار