صالحی گفت: بازنشستگان مخزن انباشت دانش و تجربه هستند و باید از تجربه آنها استفاده کرد.

بازنشستگان مخزن انباشت دانش و تجربه هستند/  فضای فساد ستیزی منافع یک عده به خطر می‌اندازدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید میعاد صالحی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور عصر امروز در نشستی که به همراه اعضای هیئت مدیره این صندوق و اصحاب رسانه برگزار کرد با تاکید بر اینکه شفافیت مهمترین رویکرد ما است، اظهار کرد: در صندوق بازنشستگی شرکت‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانیم در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: وقتی که به سمت شفافیت می‌رویم ممکن است بعضی افراد ناراحت شده و مقاومت کنند، ولی ما امیدواریم این مقاومت‌ها کمتر شده و کار را جلو ببریم.

وی با تاکید بر این که نسل دوم انقلاب به سنی رسیده که تجربه بالایی دارد اظهار کرد: نسل سوم انقلاب هم آماده پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف است تا شانه خود را زیر بار مسئولیت گذاشته تا در فضایی آرام گردش مسئولیت رخ دهد.

صالحی با بیان اینکه در این فضا به سمت جوانگرایی می‌رویم، اظهار کرد: نیرو‌هایی داریم که در عرصه‌های علمی و دانش بنیان نخبه هستند و ما باید سعی کنیم این افراد را در فضایی همراه با تدبیر و تعقل پیش ببریم تا در کنار فرصت دادن به جوان‌ها از تجربیات پیشکسوتان هم استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی توسعه فضا‌های تخصصی را یکی از آیتم‌های سند نخبگان کشور برشمرد و گفت: ما تا کنون نتوانسته‌ایم فضای تخصصی نخبگان را عمق ببخشیم.

وی افزود: وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که در دهه شصت به جوانان ۲۵ ساله مسئولیت‌های کشوری و لشکری داده شده و آن‌ها به شکل مطلوبی از عهده این مسئولیت‌ها بر آمده اند.

صالحی خاطرنشان کرد: وقتی سخن از جوانگرایی می‌زنیم به معنای انکار تجربیات پیشکسوتان نیست و لذا ما نیازمند تجربه آن‌ها هستیم تا در کنار جوانان بتوانیم با دو بال پرواز کنیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی با اشاره به اینکه ما دارای بنگاه‌هایی با زیان انباشته هستیم،گفت: البته در سال‌های اخیر برخی از آن‌ها این زیان را جبران کرده اند و ممکن است بنگاه‌هایی هم داشته باشیم که سود خوبی کرده اند، ولی ما وظیفه داریم بهترین تصمیم را برای این سرمایه‌ها بگیریم.

وی ادامه داد: صندوق‌هایی که از پوشش حمایتی بالاتری برخوردار هستند از پایداری مناسب تری هم بهره‌مند هستند، اما در مورد صندوق بازنشستگی این عدد زیر ۱ است و در سال ۹۸ پایین‌تر هم می‌آید.

صالحی با بیان اینکه در همسان‌سازی عقب ماندگی تاریخی داریم، گفت: در بودجه عدد خوبی دیده شده است و امیدواریم برای سال ۹۹ وضعیت بهتر شده و عقب ماندگی جبران شود.

وی با بیان اینکه با متوسط حقوق دو میلیون در ماه است و شرایط اخیر اقتصادی وضعیت مردم را درک می‌کنم ،اظهارکرد: تلاش می‌کنیم در فضای همسان سازی این موارد را جبران کنیم و و با سازمان برنامه و بودجه هم هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم.

صالحی با بیان اینکه برنامه‌ای داریم تا از نظرات بازنشستگان بهتر استفاده کنیم،گفت: آن‌ها مخزن انباشت دانش و تجربه هستند و باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی ادامه داد: قصد داریم حوزه‌های تصدی‌گری را کاهش دهیم و در حوزه‌هایی مانند صنایع پیشرفته قصد ورود کنیم.

صالحی با بیان اینکه امسال سال رونق تولید نام گرفته و صندوق بازنشستگی از مجموعه‌های مهم اقتصادی است، گفت: اگر این مجموعه با یک هم افزایی گام بردارد فضای مناسبی پشت آن ایجاد می‌شود و در آنجا بنگاه‌های کوچک و زودبازده جان می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه این صندوق آتیه بازنشستگان است و آن‌ها روی این صندوق حساب می‌کنند،گفت: امیدوارم اصحاب رسانه در حوزه فسادستیزی به ما کمک کنند، چون در فضای فساد ستیزی منافع یک عده به خطر می‌افتد و به طور طبیعی ممکن است مشکلاتی را به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: من غیر از این که باید به عنوان مسئول تلاش کنم، وظیفه دارم به عنوان نماد دهه شصتی‌ها و نسل سوم کارم را به درستی انجام دهم.

وی با بیان این که دولت علاقه‌مند است که از فضای تصدیگری بیرون آید،گفت: البته در مورد صنایع پیشرفته و بنگاه‌های زود بازده این موضوع متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار