بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر نوروزی ۱۴ روز گذشته در مازندران اقامت داشتند.

اقامت بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر نوروزی در مازندرانمهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به اقامت ۱۲ میلیون نفر شب گردشگر و مسافر نوروزی ۱۴ روز گذشته در استان گفت:از این تعداد مسافر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب در روستا‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: در این مدت ۱۲۵ هزار و ۲۲۴ مسافر داخلی و ۴۷۰ گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کردند.

حسنی گفت: ۵۱۸ هزار زائر از ۲۷ اسفندماه پارسال تاکنون از اماکن‌های مذهبی و بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: دز این مدت یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۸۸ دستگاه وارد استان شدند.

وی پربازدیدترین منطقه گردشگری در این مدت را نمک آبرود چالوس اعلام کرد و گفت:در این مدت برای رونق تولید و حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۱۷ نمایشگاه در ۴ شهرستان نور، نوشهر، چالوس و رامسر برپا شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در این مدت طی بازدید نظارتی از صنوف و تاسیسات گردشگری استان انجام شد که از این تعداد ۱۳۸ مورد اخطار و تذکر کتبی دریافت کردند.

وی به نظارت مراکز تهیه و توزیع اماکن‌های عمومی در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۹۵ مورد بازدید از اماکن‌های عمومی استان انجام که تاکنون ۴۶ واحد متخلف تعطیل شد.

وی افزود: ۹ هزارو ۳۷۶ کیلو گرم مواد غذایی فاسد از این اماکن عمومی متخلف کشف و معدوم شد.

حسنی به صدور ۲ هزار و ۳۳۲ مورد اخطار بهداشتی اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۸ واحد متخلف به دلیل رعایت نکردن بهداشت تعطیل شدند.

انتهای پیام/آ

افزایش ورود گردشگران نوروزی در مازندران

برچسب ها: گردشگری ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار