فرمانده انتظامی شهرستان ریگان برای پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز، هشدار‌هایی به شهروندان و مسافران داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ریگان با تأکید بر اینکه رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد، گفت: برای جلوگیری از سرقت منزل خود، توپی قفل را با بدنه درب هم کنید.

وی افزود: در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

سرهنگ تاج آبادی تصریح کرد: نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود در منزل صحبت نکنید.

وی یادآور شد: از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.

سرهنگ تاج آبادی تأکید کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما، خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان بیان داشت: در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید از منزلتان مراقبت کند.

سرهنگ تاج آبادی گفت: از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.

وی افزود: نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف شده و یا سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت کنید و موارد را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ تاج آبادی تصریح کرد: از باز کردن در، به روی افراد ناشناس به ویژه، هنگام شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

وی با اعلام اینکه محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید، یادآور شد: معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزلتان مورد شناسایی قرار دهید.

سرهنگ تاج آبادی گفت: از افشا کردن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند، جداً بپرهیزید.

وی افزود: از ورود افراد ناشناس با عناوینی چون: متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید.

انتهای پیام/ب

توصیه های پلیس برای پیشگیری از سرقت

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.