سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن منطقه نوشهر از آمادگی این اداره کل در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن منطقه نوشهر با اشاره به آخرین روز‌های تعطیلات نوروزی و مصادف شدن با روز طبیعت گفت: ۳۸ پارک و تفرجگاه جنگلی و بین راهی آماده پذیرایی حضور مردم در روز ۱۳ فروردین است.

وی با اشاره اینکه تاکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر از پارک‌ها و تفرجگاه های غرب مازندران استفاده کردند، افزود: بدلیل برودت هوا و بارندگی‌های متناوب و سیلاب‌های اخیر میانگین مسافران نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن منطقه نوشهر گفت: بیشترین میزان حضور گردشگران و مسافران نوروزی امسال در محدوده تفرجگاه نمک آبرود چالوس بوده است.

سنگاری با اشاره به اینکه به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران از ۲۹ اسفند پارسال تا ۱۷ فروردین امسال ۱۸ اکیپ ماموران منابع طبیعی و حفاظتی برای کنترل قاچاق چوب و جلوگیری از تجاوزات احتمالی به عرصه‌های منابع طبیعی به گشت و مراقبت شبانه روزی می‌پردازند، افزود: اکیپ‌های گشت نوروزی منابع طبیعی با هرگونه تخلف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی به شدت برخورد می‌کنند.

وی با بیاناینکه روز طبیعت روز آشتی مردم با طبیعت است از مسافران و گردشگران خواست ضمن احترام به طبیعت از افروختن آتش در عرصه‌های جنگلی پرهیز نمایند و در صورت مشاهده هرگونه دود که احتمال اتش سوزی دارد مراتب را به کد ۱۵۰۴ امداد جنگل  اطلاع دهند.  

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن برای روز طبیعت

برچسب ها: قاچاق ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.