فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۳۵ اکیپ سیار برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه جنوب کرمان در روز طبیعت موسوم به سیزده به در فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ خانباز امیرافضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: فرماندهان انتظامی هفت شهرستان جنوب کرمان و پلیس راه‌ها آمادگی خود را برای همکاری با رؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و فرماندهان پاسگاه‌های ویژه حفاظت ازمنابع طبیعی اعلام کردند.

وی افزود: همچنین با دادستان‌های حوزه‌ی قضایی در راستای برخورد با افراد سودجو که ممکن است در ایام تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت مبادرت به تخریب، تصرف و قاچاق گیاهان دارویی، چوب آلات جنگلی را کنند، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

سرهنگ امیر افضلی با تأکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه جنوب کرمان در بحث حفاظت مشارکتی و بکارگیری جوامع محلی، جذب همیار طبیعت برای پیش بینی، پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده، در سال جدید نیز تعداد ۹۰ اکیپ مردمی برای این امر ساماندهی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان یادآور شد: ۳۵ اکیپ سیار برای حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی منطقه جنوب کرمان در روز طبیعت موسوم به سیزده به در فعال هستند.

سرهنگ امیر افضلی گفت: مردم منطقه جنوب کرمان می‌توانند، درطول ۲۴ ساعت شبانه روز طی تماس تلفنی با سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی را از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب، گیاهان دارویی و...) قطع درختان و حریق را گزارش دهند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به تعامل خوبی که با دستگاه‌های قضایی حوزه استحفاظی جنوب استان کرمان صورت گرفت، منجر به جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان ۶۴۹ هکتار، جلوگیری، کشف و ضبط قاچاق چوب آلات جنگلی به میزان ۲۸۴ متر مکعب، کشف و ضبط گیاهان دارویی به میزان ۳ هزار و ۳۱۷ کیلوگرم و جلوگیری از دام غیر قانونی به عرصه‌های منابع طبیعی هزار و ۴۰۰ رأس دام صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ب

۳۵ اکیپ برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت فعالند

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار