سی‌ان‌ان در مطلبی با اشاره به یک نقاشی بزرگ بر دیوار شهر حدیده که در آن دونالد ترامپ در حال دوشیدن پادشاه عربستان سعودی است، به سطح نفرت مردم یمن از آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت شبکه خبری سی ان ان در مطلبی به یک نقاشی بزرگ در شهر حدیده یمن اشاره کرد که در آن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی را به شکل گاو شیرده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تصویر کشیده است.

در این نقاشی یک گاو بزرگ با سر پادشاه عربستان سعودی دیده می‌شود که دونالد ترامپ در حال دوشیدن شیر آن و پر کردن سطل‌های طلایی رنگ است. بر روی این سطل‌ها علامت «دلار» هم به چشم می‌خورد.

سی ان ان: مردم یمن عربستان را گاو شیرده ترامپ می‌دانند+ عکس

این نقاشی سطح نفرت مردم یمن را از دخالت آمریکا در جنگ ۴ ساله این کشور به خوبی به تصویر کشیده است. عبدالمنتصر، یک استاد ادبیات درباره نقاشی گاو شیرده بر روی دیوار حدیده گفت: سران آمریکا به فکر منافع خود هستند. عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ثروتمند هستند؛ بنابراین آمریکا می خواهد شیر این کشورها را بدوشد.

به نوشته سی ان ان، آمریکا بزرگترین تأمین کننده سلاح عربستان سعودی است. جت های جنگنده و بمب‌هایی که عربستان بر سر مردم یمن می اندازد و همچنین تانک‌ها، قطعات توپخانه‌ای و خودروهایی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی استفاده می‌کنند، اغلب ساخت کشور آمریکا هستند. انصارالله یمن بر این باور است که بدون کمک‌های آمریکا، ائتلاف تحت هدایت عربستان دیگر نمی تواند شهر بندری حدیده را تهدید کند.

تظاهرکنندگان یمنی هفته گذشته به مناسبت چهارمین سالگرد جنگ یمن، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. یکی از معترضان گفت: چه مقدار از خون و کدام عضو بدن ما را می خواهید که جنگ را تمام کنید؟ مردم ما و کودکان ما می گویند که آمریکا ما را می کشد. آمریکا هر روز ما را می کشد. ما را در مدرسه می کشد. ما را در مجلس عروسی می کشد. ما را در پارک می کشد. همه معتقدند که آمریکا ما را می کشد.

ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، این کشور را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. این حملات تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه دنيا عربستان را گاو شيرده ترامپ ميدانند نه تنها مردم يمن
آخرین اخبار