مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین گفت: مسئولان باید بستر تحقق «رونق تولید» را در ایران بیش از پیش فراهم کنند.

مسئولان باید بستر تحقق «رونق تولید» را در ایران بیش از پیش فراهم کنندحجت‌الاسلام محمدنصیر نیک نژاد، مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین (آلمان) در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید نیازمند اجرایی شدن پنج گام و مولفه اساسی است، گفت: رسیدن به این مهم ابتدا باید توسط مسئولین و حمایت‌هایشان کلید بخورد، زیرا هم اکنون انسجام بخشی به سیستم پولی و بانکی برای به حرکت درآوردن چرخه تولید بنگاه‌های مالی و مشاغلی که متوقف و تعطیل شده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مسئولان باید بستر رونق تولید را در ایران بیش از پیش فراهم کنند، ادامه داد: اختصاص وام‌های مناسب و کم بهره و در اختیار قرار دادن حمایت‌های مورد نیاز به ویژه برای صنعت‌های پولساز ایران می‌تواند گام موثری برای اشتغالزایی و افزایش تولید به شمار رود.

مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین (آلمان) همچنین با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل نیز تصریح کرد: مطمئنا اگر کیفیت تولیدات داخلی نیز افزایش یابد، استقبال مردم برای خریداری این تولیدات بیشتر می‌شود و علاوه بر آن در مرحله بعدی همین افزایش کیفیت می‌تواند فضای صادرات این تولیدات را گسترده‌تر کند و این مسئله چیزی است که باید با حمایت مسئولان رونق گیرد تا تولید کنندگان نیز بتوانند با کمترین زحمت تولیداتشان را صادر کنند بنابراین فرهنگ سازی در این زمینه نیز از جایگاه ویژه برخوردار است.

حجت‌الاسلام نیک‌نژاد در ادامه با اشاره به ضعف معرفی کالا و بازاریابی ایران در سطوح بین المللی ادامه داد: من هم اکنون دو الی سه سال است که در آلمان هستم، اما اینجا بار‌ها و بار‌ها شاهد آن بودم که کالا‌ها و محصولات با کیفیت تولید داخل (ایران) در بازار‌های آلمان به فروش می‌رسد، اما دسته بندی و لیبل‌های آن می‌بینم که برای کشور‌های دیگر است در حالی که اصل کالا ایرانی است.

وی همچنین یادآور شد: هنوز هم بسیاری از کالا‌های ایرانی و تولیدات داخلی کشورمان در هیچ کجای جهان و حتی اروپا مشابهی ندارند، حتی با وجود اینکه رقبای جدی بین المللی هم برای آن پیدا شده همانند فرش ایرانی که هنوز هم در سراسر جهان به همین برند خرید و فروش می‌شوند، اما آنچه مسلم است جای خالی سیستم بازاریابی و معرفی محصولات بسیار قوی است که بتواند مسیر صادرات کالای ایرانی را با بسته بندی و لیبل خود ایران باز کند و در این ارتباط حضور پررنگ در نمایشگاه‌های اقتصادی بین المللی و فرامنطقه‌ای باید موردنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
درطی چن سال گذشته نه تنها کاری کردن که تولید کنندها ورشکست بشن حتی کارگاههای کوچک چننفریرو همباعث تعطیلش شدن. تا اقازادهاشون تاجروارد کننده بشن.مظلوم وبیکارنباشن.یقینا این راهو باتمام توان ادامه خاهن داد. کسیم جلودارشون نبوده و نخاهدبود
آخرین اخبار