محدودیت فیس بوک پس از حمله تروریستی نیوزلند

شبکه اجتماعی فیس‌بوک قصد دارد تا راه‌های محدود کردن پخش زنده ویدئویی را بررسی کند.

محدودیت فیس بوک پس از حمله تروریستی نیوزلندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از حمله تروریستی به مسجد کرایست چرچ نیوزلند، شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که قصد دارد تغییراتی در امکانات مربوط به قابلیت پخش زنده خود ایجاد کند؛ چراکه در این حمله تروریستی عامل کشتار مسلمانان بیش از ۱۷ دقیقه جنایت خود را در فیس بوک به صورت زنده پخش کرد و پس از آن این شبکه مورد حملات و انتقادات شدیدی قرار گرفت.

از این رو شریل سندبرگ مدیر عامل فیس بوک اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تغییراتی در امکانات مربوط به قابلیت پخش زنده خود ایجاد کند و سیستم تشخیص و حذف خودکار فیلم‌های قتل عام از ویدئو بازی‌های اینترنتی را ایجاد نماید.

این کار در سه مرحله برای محدود سازی پخش زنده انجام می‌شود که شامل سخت‌تر کردن پخش زنده، جلوگیری از پخش محتوای خشونت بار و ممانعت از پخش مطالب با محتوای نژادپرستی خواهد بود؛ بنابراین گزارش فیسبوک می‌گوید تنها دویست نفر هنگام پخش زنده این ویدئو را تماشا کردند. اما پس از آن بازنشر ویدئو باعث شد که هزاران نفر آن را ببینند. گروه‌های راست افراطی و نژادپرست از این ویدئو استقبال کردند.

یکی از مقام‌های نیوزیلند هفته گذشته گفت: سکوت و بی عملی فیس بوک توهین به رنجی است که جامعه مسلمانان نیوزیلند و مردم این کشور متحمل شده‌اند. گفتنی است؛ «برنتون تارانت» سفید پوست افراطی اهل استرالیا چند هفته گذشته در مسجد نیوزلند ۵۰ مسلمان را قتل عام کرد.

انتهای پیام/

راهکار فیس بوک برای جلوگیری از ویدئو پخش زنده

برچسب ها: فناوری ، فیس بوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار