رییس ستاد پشتیبانی بازسازی مناطق سیل زده شرق استان گلستان از ارزیابی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،ولی الله رضایی رییس ستاد پشتیبانی بازسازی مناطق سیل زده شرق استان گلستان، گفت: ارزیابی این واحد‌ها توسط ۳۰ تیم ارزیاب متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مهندسان ناظر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از مجموع واحد‌های ارزیابی شده، یک هزار واحد در مناطق شهری و ۱۷۰۰ واحد درمناطق روستایی گنبدکاووس واقع اند، افزود: هم اکنون ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی آسیب دیده در مناطق روستایی این شهرستان ارزیابی شده اند.

رضایی اضافه کرد: کار ارزیابی واحد‌های مسکونی آسیب دیده در دیگر شهر‌های شرق استان گلستان نیز توسط کارشناسان بنیاد مسکن هر یک از شهرستان‌های این منطقه درحال انجام است.

وی گفت: پس از پایان کار ارزیابی واحد‌های آسیب دیده، جمع بندی نهایی درخصوص میزان خسارت و تعداد پرونده‌های تشکیل شده، اطلاع رسانی می‌شود.

رضایی همچنین از آغاز عملیات بازسازی واحد‌های آسیب دیده این استان خبر داد و گفت: این اقدام عصر روز گذشته باحضور مدیرکل بازساری بنیاد مسکن کشور و از روستای 'ایمر حاج اللهیار' بخش مرکزی گنبدکاووس آغاز شد.

رضایی درخصوص کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی و یاتعمیرات واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر در گلستان نیز افزود: سقف کمک بلاعوض برای واحد‌هایی که نیاز به بازسازی کامل در مناطق شهری دارند، ۱۲۰ میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحد‌ها نیز ۵۰۰ میلیون ریال به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت ۱۵ ساله است.

وی اضافه کرد: سقف کمک بلاعوض این نوع واحد‌ها در مناطق روستایی ۱۰۰ میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش بینی شده نیز ۴۰۰ میلیون ریال است.

رضایی ادامه داد: درخصوص واحد‌هایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض درمناطق شهری و روستایی تا ۵۰ میلیون ریال و سقف تعمیرات واحد مسکونی نیز تا ۱۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

وی از آغاز پرداخت کمک‌های بلاعوض به صاحبان واحد‌های مسکونی که خسارات وارد شده به آن‌ها مورد ارزیابی قرا گرفته اند، خبر داد و گفت: پرونده این عده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

براثر بارش‌های شدید و رگباری اواخر سال گذشته و اوال امسال که سبب طغیان رودخانه‌ها شد، برخی شهر‌های استان گلستان از جمله گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/م
 

ارزیابی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در گنبدکاووس

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.