مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای خون ۲ هزار و ۶۲۵ نفر از ابتدای امسال تا روز ۱۰ فروردین ماه خبر داد.

پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۸۰ نفر از ابتدای امسال تا روز ۱۰ فروردین ماه برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: هزار و ۸۳۷ نفر از اهداکنندگان مستمر، ۶۹۵ نفر باسابقه و ۹۳ نفر بار اولی بودند.

پوریانی گفت: هزار و ۴۱۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تا روز ۱۰ فروردین ماه به بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با قدردانی از حضور پررنگ مردم مازندران برای اهدای خون افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و بودن عمر فرآورده‌های خونی کوتاه است، از مردم تقاضا داریم حضوری مستمر در مراکز انتقال خون داشته باشند.

پوریانی با بیان اینکه بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی  در مازندران وجود دارند، گفت: حدود ۴۰ درصد از خون‌های اهدایی سالانه برای این بیماران خاص مصرف می‌شود.

لازم به ذکر است؛ مازندران به علت گردشگر پذیربودن، تصادفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز، وجود ۵ مرکز جراحی قلب باز، نوزادان به عنوان یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور است.

انتهای پیام/ م

حضور پررنگ مازندرانی‌ها برای اهدای خون در نوروز ۹۸

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.