سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: باتوجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی قوی به استان و تداوم فعالیت آن، رانندگان و مسافران نوروزی توصیه‌ها و هشدار‌های ترافیکی را جدی بگیرند.

شرایط جوی استان نامساعد است / رانندگان توصیه‌ها ترافیکی را جدی بگیرند

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:بارش باران و آبگرفتگی معابر ازجمله عواملی است که باعث تاثیر نامطلوب بر رانندگی و اختلال درتردد می‌شود و ضروریست رانندگان به روش‌های رانندگی تدافعی درشرایط ویژه آشنا باشد.

وی با ابراز نگرانی ازبی توجهی برخی از رانندگان به هشدار‌های ترافیکی پلیس افزود:کوچکترین غفلت و سهل انگاری درهنگام عبور ازمسیر‌های سیلابی می‌تواند منجربه حوادث تلخ ترافیکی شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به عدم رعایت هشدار‌های ترافیکی در سیل اخیر شیراز اشاره کرد و ادامه داد: درسیل اخیر شهر شیراز، شاهد بی توجهی به هشدار‌های ترافیکی از سوی بسیاری از رانندگان و راکبین موتورسیکلت بودیم که متاسفانه به علت اصرار بر عبور از مسیر‌های سیل زده، سیلاب آن‌ها رابه کام مرگ برد.

وی بابیان اینکه وجود آب درسطح راه یکی ازتهدیدات بزرگ برای رانندگی است اضافه کرد: وجود آب با ارتفاع بیش از ۱۵ سانتمیر درسطح راه می‌تواند مانع عبور وسیله نقلیه درحال حرکت شود و از رانندگان خواست درصورتی که سطح آب موجود برروی راه بیش از ۳۰ سانتیمر یا تا وسط قالپاق چرخ وسیله نقلیه است، به هیچ وجه تا فروکش کردن آب ازآن محل گذر نکنند.

کوهزادی درپاسخ به این سوال که پلیس راهوراستان چه تمهیداتی برای شرایط خاص و بحرانی دردستور کارقرارداده است؟ بیان کرد: نقاط آسیب پذیر و مستعد وقوع سیلاب در شهرایلام شناسایی و پلیس راهور با تمام توان و بسیج امکانات و تمرکز درنقاط خطر درکنارسایر دستگاه امدادی آماده خدمات رسانی به هم استانی‌ها و روانسازی ترافیک و اعمال محدودیت ترافیکی درمسیر‌های سیل زده است.

سرپرست پلیس راهور استان تاکید کرد:خسارات مالی و جانی وارده ناشی ازسیل چندسال گذشته نشان می‌دهد که شهرایلام به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و قرارگرفتن درکوهپایه درهنگام بارش‌های سیل آسا به شدت آسیب پذیر می‌باشد ازاین رو الزامیست رانندگان بصورت ویژه مسئله خود ایمنی را دردستورکارقرارداده و نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث و بدنه برای وسایل نقلیه خود به منظورجبران خسارت‌های احتمالی اقدام کنند.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی درپایان از رانندگان خواست قبل ازسفر ازطریق شماره تماس ۱۱۰، ۱۲۰، و ۱۴۱ از بازدن بودن مسیر‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع یابند و به آنان توصیه کرد: با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب، پرهیز از هر گونه عجله و شتاب بی مورد رانندگی کرده و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

انتهای پیام/ د

هشدارهای ترافیکی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.