فرماندار لردگان گفت : یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان بر اثر بارش‌های اخیر، خسارت دید.

برهان حسین پور آقایی فرماندار لردگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: بر اثر بارش‌های شدید برف و باران و جاری شدن سیل در هفته گذشته، یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت دید.

وی افزود: در مجموع، سیلاب در شهرستان لردگان ۷۴۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت بر جای گذاشت.

حسین پور اضافه کرد: از این میزان خسارت، ۲۶۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال مربوط به بخش کشاورزی، ۳۴۵ میلیارد ریال در بخش امور زیربنایی، ۱۳۳ میلیارد ریال در بخش مسکن و ۹۳۰ میلیارد ریال در تأسیسات صدا و سیما می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ارتباط هشت روستا در منطقه بارز و شوارز با مرکز این شهرستان قطع است.

حسین پور خاطرنشان کرد: همچنین به علت رانش زمین در روستای ارمند علیا لردگان یک خانه نوساز به صورت کامل تخریب و ۶ واحد مسکونی تخلیه شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰ روستای لردگان در معرض خطر سیلاب قرار دارند که روستای سید محمد و آب‌ بیدک بخش منج از مهمترین آن هاست.

حسین پور گفت: همچنین لایروبی و مرمت ۲۰ رشته قنات در این شهرستان به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به نیاز فوری به ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارات در زیر بخش کشاورزی افزود: در صورتی که این اعتبار تأمین نشود بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بدون منبع تأمین آب باقی می‌ماند.

حسین پور ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۶۵ میلی متر بارش و از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۴۴ میلی متر بارندگی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

لردگان از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

۷۴۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت در لردگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار