استاندار خوزستان گفت: با موافقت وزیر کشور وضعیت فوق العاده اعلام شد و مدیران علاوه بر لغو مرخصی در روزهای تعطیل نیز باید در محل کار حضور یایند‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در ارائه گزارش آخرین وضعیت خوزستان به ستاد مدیریت بحران کشور که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد گفت: از روز‌های سه شنبه و چهارشنبه آورد آب‌های ناشی از بارندگی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه دیگر استان‌ها به سمت خوزستان روانه می‌شود، به همین دلیل خواستار اعلام حالت فوق العاده در استان از سوی وزیر کشور هستیم.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود استان تا ۵ روز بعد از آن نیز بطور حاد دچار گرفتاری‌ها و پیامد‌های مختلف این وضعیت باشد و برآورد‌ها دال بر این است که ظرف ۵ روز آینده ۲ میلیارد و ۹۵۶ میلیون مترمکعب آب وارد استان می‌شود.

شریعتی با اشاره به افزایش بیش‌تر حجم آورد آب به سد‌های استان طی روز‌های آینده از وزیر کشور خواستار اعلام حالت فوق العاده در استان به منظور فعالیت ادارات در تعطیلات پیش رو شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها طی ۱۴ روز آینده ورودی سیلاب به استان نزدیک به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که امیداریم پیش بینی صورت گرفته اشتباه باشد، اذعان داشت: ۲۰ فروردین نیز موج جدیدی از بارش‌ها را خواهیم داشت و تا الان با چنگ و دندان در حال مراقبت و محافظت از شهر‌ها و روستا‌ها هستیم که با این وجود در منطقه بامدژ اهواز ۲ روستا در معرض آسیب بودند و سیل بند آن‌ها شکست.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر رفیع یکی از مناطق در معرض خطر است و یک سیل بند در روستای عصافره در شهر سوسنگرد شکسته و موجب تخلیه این روستا و روستای ابو فروش شده است افزود: در برخی از روستا‌های دیگر که معرض خطر بودند با وجود اینکه مشکل خاصی برای آن‌ها پیش نیامد و سیل بند آن‌ها شکسته نشد، اما تخلیه ساکنان صورت گرفت.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: محل ورودی آب به تالاب هورالعظیم باز شد و در حال تقویت سیل بند‌ها در این منطقه هستیم و همچنین در حال حاضر با تلاش‌های شبانه روزی که صورت گرفته است، خوزستان مشکل خاصی ندارد، اما استان در معرض تهدید مشکلات ناشی از سیلاب قرار دارد.

وی میزان حجم موجود در سد دز ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب و خروجی سد یک هزار و ۸۵۰ و ورودی آن را یک هزار و ۱۵۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: میزان خروجی آب سد کرخه ۷۱۰ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و ورودی آب به این سد ۹۶۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد کارون یکهزار و ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه است.

وی گفت:: حجم خالی مخازن سد‌های استان در شرایط مناسبی نیست، اما با خروجی‌های درحال انجام سعی می‌شود که اوضاع به ویژه در سد دز بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/گ

شرایط در خوزستان بحرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.