نماینده پارلمان ترکیه به اقدام یک رسانه عربستان سعودی که امپراتوری عثمانی را با گروه تروریستی داعش مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ­ییلدیریم طغرل یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه در واکنش به مقاله منتشر شده در روزنامه عکاظ عربستان سعودی درباره داعش و امپراتوری عثمانی، صفاتی را که در آن به امپراتوری عثمانی نسبت داده شد، احمقانه خواند.

روزنامه عکاظ عربستان سعودی در این مقاله، امپراتوری عثمانی را نخستین خلافت داعش نامیده بود.

هانی الظاهری در این مقاله امپراتوری عثمانی را به استعمارگری و توسعه طلبی متهم کرده است. این نویسنده عربستانی در این مقاله نوشته است همان طور که در مقاله‌های پیشین گفته بودم خلافت ابوبکر البغدادی دومین حکومت داعش است. زیرا مدت‌ها قبل از داعش، حکومت دیگری شبیه داعش وجود داشت با همین ویژگی‌های داعش و آن امپراتوری عثمانی بود. امپراتوری عثمانی در واقع نخستین خلافت داعش بود.

ییلدیریم طغرل یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه افزود: مطالب مطرح شده در این مقاله آنقدر نامعقول و احمقانه است که نمی‌توان آن را جدی گرفت.

او افزود در صورتی که در این روزنامه مسئولیت‌ها به افرادی سپرده می‌شد که کمترین اطلاعاتی از تاریخ داشتند این چنین اشتباهات فاحشی روی نمی‌داد.

این نماینده پارلمان ترکیه با اشاره به اینکه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد و مخالف سیاسی عربستانی در دوم اکتبر سال دو هزار و هجده در کنسولگری عربستان در استانبول، مخدوش شده است، افزود این گونه اقدامات ریاض تنها با هدف حفظ آبروی از دست رفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار