برگزاری جشنواره نوروزی موسیقی سنتی_ محلی در اقامتگاه بوم گردی خالوعباس تودشک اصفهان

عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان از برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در اقامتگاه بوم گردی "خالو عباس" و جشن صد سالگی این اقامتگاه خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس جلالی عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: جشنواره نوروزی موسیقی سنتی_محلی در مراسم جشن صد سالگی اقامتگاه بوم گردی خالو عباس تودشک با حضور تهیه کننده برنامه رادیویی پیک روستا، حمیدرضافاضل و حضور مسافرین و گردشگران نوروزی برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم از گروه‌های مختلف موسیقی محلی میزبانی شد که همگی با ترانه‌هایی با گویش نایینی برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را اجرا که مورد استقبال شدید گردشگران و بازدید کنندگان نوروزی در این اقامتگاه گردید.

عباس جلالی در ادامه به مراسم جشن صد سالگی اقامتگاه خالو عباس اشاره کرد و گفت:ایام نوروز با توجه به حضور بی نظیر گردشگران و مسافران نوروزی بهترین فرصت برای برگزاری مراسم جشن صد سالگی این اقامتگاه بود که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت.

عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان در ادامه به ویژگی‌های خاص این اقامتگاه اشاره کرد و بیان نمود:ساختار معماری کاملا سنتی و خشت و گلی، طاقچه‌های فراوان قدیمی، هشتی یا راهروی ورودی و راه پله هشتی، وجود ظروف سفالی قدیمی، چراغ‌های گردسوز، حباب‌های قدیمی، کرسی، هاون سنگی، چرخ پنبه دانه جداکنی، ترازوی سبدی قدیمی و سنگ‌های خاص، پنبه زنی، قفل‌های قدیمی و درب‌های چوبی با کلید‌های چوبی فضای بی نظیری به این اقامتگاه بخشیده است که برای هر گردشگری از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است.

اقامتگاه بوم گردی خالو عباس واقع در شهر تودشک در مسیر اصفهان به نائین می‌باشد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.