استاندار خوزستان گفت: امیدواریم پیش بینی ها درخصوص آورد رودخانه خطا باشد و در غیر این صورت با چنگ و دندان از شهرها و روستا ها حفاظت می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ارائه گزارش آخرین وضعیت این استان به وزیر کشور، گفت: با توجه به بارش‌های پیش رو و بر اساس برآورد‌ها، طی ۵ روز آینده ۲ میلیارد و ۹۵۶ میلیون مترمکعب آب وارد خوزستان می‌شود و طبق برآورد‌ها در ۱۴ روز آینده نیز حدود ۶ میلیارد متر مکعب آورد رودخانه‌های استان خواهد بود که امیدواریم پیش‌بینی‌ها خطا داشته باشند.  

وی با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه بارش دیگری برای خوزستان پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون با چنگ و دندان از شهر‌ها و روستا‌ها محافظت کرده‌ایم. تنها در منطقه بامدژ اهواز ٢ روستا درمعرض آسیب هستند و سیل‌بند آن‌ها شکسته شده است، اما مردم حاضر به ترک منطقه نیستند و ما مراقبت کرده‌ایم ضمن آنکه برخی روستا‌ها تخلیه شده‌اند، اما سیل‌بند‌های این مناطق شکسته نشده و مشکلی ندارند، اما برای پیشگیری از حوادث تخلیه شده‌اند.

شریعتی بیان داشت: شهر رفیع در معرض خطر بود، اما آب به سمت هورالعظیم رها شد و در بخشی دیگر که احتمال برگشت آب به سمت شهر وجود دارد نیز سیل‌بند در حال تقویت است. اکنون حجم مخزن خالی در سد دز حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب است البته هنوز میزان حجم خالی سد دز به ۳۰۰ میلیون مترمکعب نرسیده که انتظار داریم فردا به این میزان برسد که نگرانی ما نیز در دز است، زیرا طبق مدل‌های جدید، آورد این سد افزایش می‌یابد و ممکن است مجبور شویم خروجی دز را به ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش دهیم که در این شرایط روستا‌ها و شهر‌های بیشتری را تهدید می‌کند.  

استاندار خوزستان با اشاره به بارش‌های یکشنبه و دوشنبه در غرب ایران، اظهار کرد: در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه آورد این آب‌ها به سمت خوزستان می‌آید و حداقل ۵ روز به طور حاد گرفتار هستیم و بعد از آن گرفتاری کمتر می‌شود. درخواست داریم در خوزستان حالت فوق‌العاده اعلام شود و ادارات در روز‌های تعطیل نیز فعال باشند و همه دستگاه‌ها پای کار باشند و آمادگی لازم داشته باشند تا روز‌های سیزدهم و چهاردهم فروردین ماه که مشکلات بیشتری داریم با کمترین مشکل وضع را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ن

وضعیت خوزستان در روز‌های آینده

برچسب ها: سیلاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.