استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت دستگاه‌ها درطرح بازآفرینی شهری مشهد منفعت طلبانه نخواهد بود.

مشارکت دستگاه‌ها درطرح بازآفرینی شهری مشهد منفعت طلبانه نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رزم حسینی در جلسه تخصصی ستاد بازآفرینی شهر مشهد گفت: حضور دستگاه‌ها از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری، اداره کل مسکن و شهرسازی در طرح بازآفرینی شهری نقشی منفعت طلبانه نیست بلکه خیر اندیشانه و در راستای خدمت به مردم حاشیه نشین این شهر است.

وی گفت: البته ابتدا ساکنان این مناطق از نظر دارا بودن شرائط لازم و رعایت موارد قانونی برای تملک آپارتمان‌های جدید از طریق فعالیت دفاتر تسهیل گری غربالگری و ممیزی می‌شوند.

رزم حسینی از برگزاری جلسات هفتگی پیرامون حاشیه نشیتی در استانداری خبرداد و گفت: باید راهکاری قانونی ارئه شود که که شهرداری مشهد بتواند در محدوده حاشیه شهر مشهد در برابر ساخت و ساز‌های غیر قانونی عمل کند.

وی همچنین بر نظارت برساخت و ساز‌ها در محدوده اختلافی ۲۲ هزار هکتاری بین دو شهرستان بینالود و مشهد تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور گفت: مسیل‌های استان که امکان بروز سیل دارند باید پاکسازی گردند، لام است پاکسازی ۷۵ کیلومتر از کشف رود که در محدوده شهر مشهد قرار دارد توسط شهرداری مشهد انجام شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد تامین زمین برای ساخت هشت هزار واحد مسکونی و خدمات وابسته به آن با همکاری آستان قدس رضوی، راه و شهرسازی و شهرداری مشهد فراهم شود. این واحد‌ها برای جابجایی ساکنان منطقه در طرح بازآفرینی شهری اختصاص می‌یابد.

علاوه بر این مصوب شد در مکان یابی ساخت واحد‌های مسکونی جدید نظرات شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز اخذ شود و همچنین هزینه‌های مربوط به حق انشعاب با تخفیف مطابق قانون دریافت شود.
 
انتهای پیام//ف/ح

تامین زمین برای ساخت هشت هزار واحد مسکونی

برچسب ها: شهرداری ، مسکن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.