رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: درختان انار شیطان در منطقه تسان شهرستان بستک به گل نشست.

انار شیطان به گل نشست / منطقه تسان بستک پذیرای گردشگران طبیعتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حامد احمدپور  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: درختان انار شیطان در منطقه تسان شهرستان بستک به گل نشست.

وی افزود: گونه‌ی از درخت  انار شیطان در منطقه‌ی تسان بستک در سطحی بمساحت ۵ هکتار به گل نشسته است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: دوره‌ی گلدهی این گونه بسیار کوتاه و این درخت برای اکوتوریسم‌ و گردشگران طبیعت بسیار دیدنی است و در زمان گلدهی جلوه‌ی زیبایی‌های آن دو چندان می‌ شود.

جنگلدار بستک در ادامه گفت: این گونه‌ی نادر و کمتر شناخته شده از لحاظ شدت انقراض در طبقه‌ی بحرانی قرار دارد و از مردم خواست تنها رویشگاه این گیاه ارزشمند در شهرستان بستک که در منطقه‌ی تسان بخش مرکزی وجود دارد را مورد حفاظت قرار دهند و از شکستن شاخه و برگ آن خودداری کنند.

حامد احمدپور افزود: انار شیطان با نام علمی Tecomella undulata و نام محلی گلومی از گونه‌های ویژه مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است که گلدهی آن در شهرستان بستک از نیمه‌ی دوم اسفند آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

انار شیطان درختی بسیار مقاوم به خشکی، یخ‌زدگی و آتش‌سوزی است و برگ‌های آن خوراک دام است. چوب آن زیبا محکم بادوام است و برای ساختن قنداق تنفگهای دست‌ساز و برخی چوبهای جادو خاص کاربرد دارد و نیز برای لوازم ظریف نیز بکار می‌آید.

انتهای پیام/ب

گلدهی درخت انار شیطان در ۵ هکتار اراضی بستک

 

 

برچسب ها: هرمزگان ، گلدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.