طی نظارت دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور خراسان رضوی و در اجرای طرح نوروزی تا کنون۲۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۶۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است.

تولید۲۰۰۰  تن گوشت قرمز و ۶۳۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی مدت اجرای این طرح و تا روز گذشته، تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار قطعه بوده و تعداد دام کشتار شده در کشتارگاه‌های دام خراسان رضوی بیش از ۴۳ هزار راس بوده است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران، کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.

شریعتی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، اعلام داشت: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از ۲۸۰ مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

وی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و در این راه از سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

نظارت دامپزشکی بر محصولات خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.