مسئول روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون ۱۳ نفر در حوادث نوروزی این استان جان خود را از دست داده اند.

هادی سلطانی مسئول روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸ از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ آغاز شده و تا امروز (دهم اسفند ماه) تیم‌های جمعیت هلال احمر در ۱۴۶ حادثه استانی امدادرسانی کردند که بیشترین این میزان با ۶۸ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

وی افزود: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر استان کرمان در ۴۹ حادثه خدمات حضوری، یک حادثه دریایی - ساحلی، ۱۳ مورد سیل و آب گرفتگی، ۶ حادثه شهری، ۲ مورد توفان، ۶ حادثه کوهستان و یک مورد گرد و غبار به مسافران نوروزی و هم استانی‌ها امدادرسانی کرده اند.

سلطانی تصریح کرد: تعداد حادثه دیدگان این حوادث ۲ هزار و ۲۲۲ نفر، آسیب دیدگان ۲ هزار و ۲۰۹ نفر، تعداد مصدومان ۲۱۱ نفر، مصدومان انتقالی ۴۰ نفر و تعداد افراد امداد رسانی شده توسط تیم‌های امداد و نجات این جمعیت هزار و ۹۵۱ نفر در حوادث نوروز بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۶۸ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان در تعطیلات نوروزی امسال اسکان داده شدند، یادآور شد: در مجموع ۱۵۹ تیم عملیاتی و ۵۳۹ نفر نیروی عملیاتی این جمعیت در این حوادث شرکت داشتند.

سلطانی افزود: ناوگان ترابری بکارگیری شده در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸ به میزان ۱۰۱ دستگاه آمبولانس، ۱۸ خودروی نجات و ۱۹ خودروی کمکدار سبک بوده است.

انتهای پیام/ب

۱۳ نفر در حوادث نوروزی کرمان جان باختند

 

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار