معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به تعطیلات ابتدای سال و فرا رسیدن ۱۳ فروردین باید نیرو‌های بازرسی و تعزیراتی، نظارت بیشتری را در سطح بازار اعمال کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: در تعطیلات پیش رو و ایام ۱۳ بدر مصرف گوشت مرغ و کالا‌های اساسی افزایش می‌یابد و حتما باید مراقبت‌های بیشتری از سوی سیستم‌های نظارتی، بازرسی و تعزیرات در این زمینه در سطح بازار صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی باید بر بازار به ویژه میدان‌های تره بار بازدید و نظارت داشته باشند تا ضمن کنترل قیمت‌ها جلوی کمبود در بازار و گرانفروشی محصولات گرفته شود.

وی با بیان اینکه غرفه‌های فروش میوه در سطح شهر تاثیر خود را بر بازار گذاشته است و باید فعالیت آن‌ها ادامه یابد، افزود: قصد مداخله در بازار را ندارد، اما درصورت نیاز برای عرضه محصولات با هدف تعدیل قیمت‌ها اقدام خواهد کرد.

معاون استاندار گفت: به دلیل تعطیلات نوروزی، محدودیت شبکه حمل و نقل و کاهش فعالیت موثر دستگاه‌های اداری در این ایام، نوسانات قیمت برخی کالا‌ها را شاهد بوده ایم که با پایان تعطیلات جلوی آن گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده است افزود: کاملا با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار کشور در این زمینه موافق و مکلف به اجرای آن هستیم و اگر این مصوبه را اجرا نکنیم خلاف کرده ایم.

حبیبی گفت: بعد از تعطیلات هیچ نرخی به غیر از نرخ اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشور پذیرفته نمی‌شود و باید ستاد تنظیم بازار استان آمادگی کامل را داشته باشد تا بعد از تعطیلات این نرخ را عملیاتی کند.

معاون استاندار افزود: استان قزوین طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید روزانه ۵۰ تن مرغ را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای استان تهران تامین کند.

حبیبی اضافه کرد:روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود و حداکثر مصرف استان ۸۰ تن است بنابراین باید برای تامین نیاز استان تهران با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور اقدام کنیم.

این مسئول گفت: این تکلیف که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به سازمان جهاد کشاورزی استان سپرده شده ماموریت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است و باید نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

حبیبی افزود: قیمت مرغ به قیمت جوجه یک روزه، نهاده‌های دامی و نظارت بر کشتارگاه‌ها وابسته است که همه این موارد هم اکنون ساماندهی شده اند و باید گوشت مرغ با همکاری اتحادیه مرغداران با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.