آمار ورودی مسافر به خراسان رضوی در ۱۴ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۴ و ۶ دهم درصدی برخوردار است.

خراسان رضوی با کاهش ورود زائر و گردشگر روبرو بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فروزان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی  از کاهش ۴.۶ درصدی ورودی مسافر به خراسان رضوی در ۱۴ روز گذشته خبر داد و گفت: در  ۱۴روز گذشته ورود ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۶۷ نفر زائر و مسافر را به استان داشته ایم.

وی افزود: این میزان مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۹ فروردین سال جدید وارد شدند که این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۶ درصد کاهش دارد.

وی بابیان اینکه ۷۶۲ هزار و ۲۶۷ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۵ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: ۲۹۲ هزار و ۶۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفرکرده‌اند که با رشد ۲.۴ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان واردشده‌اند را نیز ۱۵۰ هزار و ۸۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۳.۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفندماه گذشته تا ۹ فروردین سال جدید به استان واردشده‌اند هم هشت میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۲۰ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۴.۱ درصدی مواجه بوده است.

فروزان در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه گذشته تا ۹ فروردین سال جاری ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۲۶ نفر به این کلان‌شهر واردشده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۱.۷ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۵۶۶ هزار و ۷۹ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به مشهد واردشده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۸ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۹۲ هزار و ۶۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفرکرده‌اند که با رشد ۲.۴ درصدی همراه بوده است.

وی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد واردشده‌اند را نیز ۱۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۳.۸ درصد کاهش دارد.

فروزان گفت: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۹ فروردین سال جدید به مشهد واردشده‌اند هم پنج میلیون و ۹۲ هزار و ۹۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش چهاردرصدی مواجه بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

ورود بیش از  ۹ میلیون مسافر به خراسان رضوی در نوروز امسال

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.