یزدانی گفت: بازسازی خط ریلی گرگان- اینچه برون از روز گذشته آغاز شده و به زودی این خط ریلی باری راه‌اندازی می‌شود.

آغاز بازسازی خط ریلی گرگان- اینچه‌برون/ استفاده از تجهیزات داخلی راه آهن در سال رونق تولیدمازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقدامات اولیه برای بازسازی خط راه آهن گرگان آغاز شده است، گفت: برنامه ریزی‌ها از روز گذشته انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مسیر ریلی به حالت قبل بازگردانده شود.

وی افزود: مسیر ریلی گرگان به سمت اینچه برون بیشتر باری بوده و تنها یک ریل باس محلی در روز‌های مختلف از این مسیر تردد می‌کرد.

یزدانی بیان کرد: تا امروز حمل بار در این مسیر ریلی متوقف شده و با برنامه‌ریزی‌های درست امیدواریم این مسیر ریلی هرچه سریع‌تر بازسازی شود.

وی تأکید کرد: در روز‌های ابتدایی سال به دلیل وقوع سیل در گلستان و ایجاد مشکلات بسیار در این استان کارشناسان تصمیم گرفتند که ۲ شکاف در خط راه آهن مسیر گلستان ایجاد کنند که با حضور پرسنل فنی راه آهن در ناحیه شمال این شکاف‌ها ایجاد و سیلاب به مسیر‌های دیگر انتقال داده شد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن تصریح کرد: درست بودن انفجار این مسیر ریلی در تخصص کارشناسان آب است و ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظری ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید: آمادگی راه آهن برای انتقال مسافران و خودرو‌های آسیب دیده در شیراز


وی با اشاره به اینکه در سال جدید در حوزه زیربنا‌ها اقدامات خوبی برای استفاده حداکثری از تولیدات داخل انجام خواهیم داد، گفت: در صورتی که تأمین مالی لازم در بخش ریلی انجام شود در سال رونق تولید میزان استفاده از تولیدکنندگان و تجهیزات داخلی چندین برابر خواهد شد.

یزدانی تأکید کرد: تولیدکنندگان داخلی توانایی بسیار زیادی در حوزه تأمین تجهیزات ریلی را دارند، بنابراین نباید به فکر تأمین تجهیزات از کشور‌های خارجی باشیم.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن گفت: در حوزه تولید ناوگان در بخش مسافری در سال جدید اقدامات بسیار زیادی انجام خواهد شد و برنامه‌های مفصلی برای تأمین ناوگان مسافری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی داریم.

انتهای پیام/

 حمایت از تولیدکنندگان  داخلی در سال جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار