مسکو برای آموزش نحوه پرواز با بالگرد‌های روسیه به خلبان‌های ونزوئلایی، یک مرکز آموزشی در این کشور راه‌اندازی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، شرکت دولتی صادرکننده سلاح «روسوبورون اکسپرت» روسیه اعلام کرد این کشور روز گذشته (جمعه) یک مرکز آموزش پرواز با بالگرد در ونزوئلا راه اندازی کرد تا به خلبان‌های ونزوئلایی نحوه پرواز با بالگرد‌های ساخت روسیه را آموزش دهد.

این شرکت روس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مرکز آموزش پرواز با بالگرد با مشارکت شرکت روسوبورون اکسپورت و شرکت دفاعی «کاویم» ونزوئلا راه اندازی شده است. این مرکز به خلبان‌های ونزوئلایی این قابلیت را می‌دهد که پرواز با بالگرد‌های سری «Mi» را در شرایط مشابه واقعی آموزش ببینند.

شرکت روسوبورون اکسپورت یک شرکت دولتی صادرکننده تجهیزات نظامی در روسیه است و از جمله صادرکنندگان بزرگ سلاح در جهان محسوب می‌شود.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از روسیه درخواست کرده بود که نیرو‌های خود را از ونزوئلا خارج کند. ترامپ تهدید کرده بود که تمام گزینه‌ها برای مقابله با حضور نیرو‌های روس روی میز است. وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به درخواست آمریکا اعلام کرد: به ترامپ توصیه می‌کنیم پیش از اینکه روسیه را به خروج از ونزوئلا ترغیب کند، به وعده اش درباره خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه عمل کند.

حدود یک هفته پیش، دو هواپیمای روسیه خارج از کاراکاس فرود آمد که حامل یکصد نیروی نظامی این کشور بود. وابسته نظامی کاراکاس در مسکو اعلام کرد حضور نیرو‌های نظامی روسیه در ونزوئلا مرتبط با همکاری‌های نظامی-فنی است.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، «خوان گوایدو» سردسته مخالفان اوایل سال جاری میلادی خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش این کشور درخواست کرد که از او حمایت کند. این درحالی است که ارتش ونزوئلا حامی نیکلاس مادورو است. تعدادی از کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله جویانه و همسو با آمریکا اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار