در این گزارش به اهم بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست های آمریکا در منطقه خواهیم پرداخت.

آمریکایی ها؛ مغلوب بزرگ منطقهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر در تبیین مسئله شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه و  تلاش های چهار دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی اسلامی بیاناتی داشتند که به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم.

 

آمریکا در منطقه شکست خورده است

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر سال گذشته درباره شکست سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در منطقه جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا فرمودند: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در این منطقه‌ی غربِ آسیا هفت تریلیون دلار پول خرج کرده‌اند! خودش می‌گوید که صحبت میلیون نیست، صحبت میلیارد نیست، صحبت تریلیون است. «هفت تریلیون -هفت‌ هزار میلیارد- دلار ما در این منطقه خرج کرده‌ایم و چیزی دستمان نیامد»، این را خود او میگوید؛ این معنایش شکست است؛ آمریکا در منطقه شکست‌خورده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه فرمودند: آمریکا در منطقه نتوانسته است، شیطان بزرگ با آن‌همه تلاش، با آن‌همه وسوسه و دمدمه نتوانسته است به مقصودِ خود در این منطقه برسد. پول را خرج کرده است، فَسَیُنفِقونَها ثُمَّ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَةً ثُمَّ یُغلَبون؛ آیه‌ی قرآن است، پول را خرج میکنند امّا سودی از آن نمیبرند؛ بعد از این هم قدرتهای شیطانی در این منطقه هرچه پول خرج کنند، همین مطلب برایشان وجود دارد.

آمریکا به دنبال دخالت در کشورهای مختلف است!

رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در یازدهم مرداد ماه سال نود و پنج  با بیان اینکه آمریکا در منطقه روزبه‌روز رو به ضعف بیشتر است افزودند: نقشه‌هایش افشا شده است و معلوم است که دنبال چه کاری است: در کشورهای مختلف میخواهد دخالت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به این موضوع که این‌جور هم نیست که فقط با ما دشمن باشد و با دیگران دوست باشد؛ فرمودند:  نه، شما ملاحظه کردید در کشور ترکیه؛ [البتّه‌] هنوز به نظر ما اثبات نشده است، امّا اتّهام قوی وجود دارد که این کودتایی که در ترکیه رخ داد، با تدبیر و تهیّه‌ی آمریکایی‌ها بود. اگر ثابت بشود، رسواییِ بزرگی برای آمریکا است.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آمریکا با اسلام مخالف اند فرمودند: ترکیه کشوری بود که روابط خوبی با آمریکا داشت و میگفت متّحد منطقه‌ایِ آمریکا است؛ [امّا] حتّی با ترکیه هم حاضر نیستند [بسازند]؛ چون یک گرایش اسلامی آنجا وجود دارد؛ با اسلام مخالفند، با گرایش اسلامی مخالفند، لذا آنجا هم حتّی کودتا راه می‌اندازند، البتّه سرکوب شد، مغلوب شدند و در چشم مردم ترکیه هم منفور شدند؛ در جاهای دیگر هم همین‌جور است؛ هم در عراق، هم در سوریه، هم در مناطق گوناگون دیگر بحمدالله روزبه‌روز رو به ضعفند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار