رئیس جمعیت هلال احمر آخرین جزئیات از امدادرسانی در مناطق سیل زده استان گلستان و جمع آوری کمک های مردمی را تشریح کرد.

کمک ۱۴ میلیاردی مردم برای امدادرسانی به مناطق سیل زده کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۰ فروردین ۹۷) در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تمام استان‌های کشور به جز جزیره کیش از ۲۶ اسفند ۹۷ تا امروز، متأثر از بارندگی‌ها بودند.

وی با اشاره به فوت ۴۵ نفر از هموطنان بر اثر سیل اخیر افزود: تلاش کردیم رقم تلفات را کم کنیم، اما سیل و سیلاب چیزی نیست که به سرعت بشود با آن مقابله کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: البته در استان گلستان تلفات ما بسیار کم بود. هر چند نجات جان یک انسان هم بسیار مهم است، اما ۸ نفر بر اثر سیل در این استان جان باختند.

پیوندی گفت: در این مدت جمعیت هلال احمر علاوه بر امداد نوروزی، با به کارگیری ۸۵۰۰ امدادگر از طریق امداد و نجات، اسکان اضطراری، تغذیه و درمان اضطراری، به کمک مردم سیل زده رفته است.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر به ۱۶۱ هزار نفر امدادرسانی شد که ۵۷ هزار نفر مربوط به استان گلستان بودند، افزود: همچنین در این مدت ۵۵ هزار نفر اسکان یافتند که ۱۳ هزار نفر از سیل زدگان مربوط به استان گلستان هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع ۶۶ هزار بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته بین آسیب‌دیدگان حوادث جوی اخیر در کشور گفت: در این مدت ۴۰ هزار بسته غذایی فقط بین سیل‌زدگان استان گلستان توزیع شده است و روزانه ۸ هزار و ۵۰۰ امدادگر در بحث امدادرسانی به سیل‌زدگان درگیر بودند.

پیوندی گفت: در این مدت جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به مردم متأثر از سیلاب، برف و کولاک ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی از کمک ۱۴ میلیاردی مردم برای امدادرسانی به سیل زدگان کشور خبر داد و تصریح کرد: این کمک‌ها از طریق شماره حساب‌های اعلام شده واریز شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در گلستان یک مقدار زمان در حال گذر است و باید فکر جدی‌تر بکنیم.

پیوندی تصریح کرد: در همان روز‌های نخست حادثه، سیل از گنبد رد شد و به آق‌قلا رسید و به سمت گمیشان رفت. اکنون گمیشان در محاصره آب است و تا ظهر قرار است یک راه ارتباطی زمینی برقرار شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط از طریق هوایی امکان رساندن اقلام امدادی و غذایی به این منطقه وجود دارد و امیدواریم این آب نهایتا مسیر خود را به سمت دریا پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از جمله مهم ترین مشکلات ما این است که آق‌قلا و گمیشان، ارتفاع زیادی از سطح دریا ندارند و همین موضوع باعث شده آب به راحتی تخلیه نشود.

پیوندی تصریح کرد: خیلی مسئولیتی برای تصمیم‌گیری در ماندگاری آب نداریم، اما در آق‌قلا به خاطر ماندگاری آب خطر ریزش ساختمان‌ها وجود دارد، کما اینکه برخی ساختمان‌ها ریزش کردند.

وی با بیان اینکه سیل خسارات زیادی را وارد کرده است، افزود: بعضی مواقع آسیب سیل در برخی قسمت‌ها از زلزله هم بیشتر است و کشاورزان و کارگران خسارات زیادی دیدند که باید هر چه سریع‌تر جبران شود.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره برخی خبر‌ها مبنی بر سرقت منازل و احشام سیل‌زدگان توسط افرادی که لباس هلال احمر به تن دارند، گفت: در بحران و حادثه اتفاقات عجیب و غریب زیاد می‌افتد و کم و کیف آن را نیروی انتظامی باید گزارش دهد، اما ممکن است برخی افراد سودجو با استفاده از کاور‌های هلال احمر چنین اعمالی را انجام دهند که موجب کاهش اعتماد مردم به این نهاد می‌شود و حتما باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

پیوندی با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر دریافت مجوز از هلال احمر برای کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: سابقه این قضیه که قوه‌ قضاییه وارد شد، به زلزله کرمانشاه باز می‌گردد. در جمع آوری کمک‌های مردمی توسط برخی اشخاص و چهره‌ها در زلزله کرمانشاه بحث‌ها و داستان‌هایی رخ داد که خود قوه قضاییه تصمیم گرفت مسیری را در نظر بگیرد و ما هم تابع سیستم قضایی هستیم و به نظر می‌رسد که این مسیر، مسیری منطقی است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تخریب بخشی از جاده برای تخلیه آب موثر بوده یا خیر؟ گفت: به عنوان ارگان امدادی نمی‌توانیم نظر بدهیم و موضعی نداریم، لذا هشدار‌ها و چالش‌ها را مطرح می‌کنیم و امدادرسانی انجام می‌دهیم.

وی افزود: ماندگاری آب در آق‌قلا خطر جدی است و خطر ریزش خانه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی هلال احمر در مناطق سیل زده استان گلستان و جمع آوری کمک‌های مردمی

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
خوزستان رادریاب هموطن خوبم.
بزرگترین رودخانه دائمی ایران که تابستان از بوی متعفن فاضلاب وزمستان از جاری شدن وحشتناک سیل وآب داره جان مردم را میگیره. یعنی هیچ نفعی نداشته تا الان
اون سدهای عظیم که قراره نجاتبخش باشه نه زمستان به دادمون رسیدند ونه تابستان
خدا راخوش میات جان ومال وبچه های مردم درخطرباشه
بخداباید فقط از ناراحتی مرد.
دیار راهیان نورودیار آغشته به خون مقدس شهیدان،حقش نیست که اینجوری بی پناه باشه بخصوص غرب کارون
خودتون بیایید واز نزدیک ببینید همین الان همین ساعت
تاساعاتی دیگه فاحعه شمال ایران درجتوب تکرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشکری
۲۲:۰۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
دولت و مسئولین برای حل مشکلات معیشتی مردم هنگ کرده بودند!
Canada
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
باید زیر بنایی کار شود .دیگه این خونه ها قابل زتدگی کردن نیستند .خدای نکرده بعد از سیل تلفات زیر بار ساختمان دهیم که فلان خانه خراب شد
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۲۰:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
شکرخدای کریم...
بهترین رهبروبهترین مردم دنیا را داراهستیم....
حتّی برخی از مسئولین.همانندسردارجعفری وسردارغیب پرورومهندس فتاح وخیل عظیم خدمتگزاران انقلابی مردم شریفمان،دردنیاسرآمدند...
انشاءالله که مسئول نماهای خائن ونفوذی که ازلحاظ تعداد اندکند واز لحاظ خیانت کثیر،نیست ونابود ومتلاشی شوند،آمین...
Canada
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
به نظرم باید ریشه ای مشکل حل و فصل شود .هیجانی تصیمیم نگیریم .تعمیر این خونه های قدیمی .هدر دادن پول است .
کار کارشناسی شود و بر حسب اب و هوای منطقه .سر پناهی نو برایشان ساخته شود .که برای ساخت این سرپناه .همه موارد را از جمله اب و هوا .سیل .زلزله ووو در نظر بگیریم .
باید کار با دوامی انجام دهیم ِنه فقط تعمیر
بعد خدای نکرده .دوباره تلفات جانی بدهیم مردم ثروت کشورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
دم همه ملت ایران گرم مخصوصا مردم سرپل ذهاب ثلاث باباجانی-آذربایجان غربی شرقی یاشاسین آذربایجان ملتی دم همه ملت ایران گرم
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن احمدی
۱۸:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
دریغ از اخبار سیل در مورد خوزستان.... تو خوزستان مردم‌تو محاصره سیل هستن چرا هیشکی خبری درمورد این استان مظلوم نمیذاره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
دم مردم گرم درووووووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
دم مردم گرم . . مردم تو بدبختی دستو پا میزنند انگار نه انگار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
بالاخره مشخص نکرد 14میلیارتومانه یا 14 میلیارد ریاله؟
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۵:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
تومانه داداش علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
ممنون دهه هشتادی عزیز.چون یدفه میبینی چندوقت دیگه صداش در میاد که میگن 14 میلیارد دلار بوده
آخرین اخبار