رئیس پارلمان عراق با بیان این که کشورش باید به مدت حدود سه سال برای تامین برق خود روی ایران حساب کند، ابراز امیدواری کرد آمریکا همچنان بغداد را از تحریم‌های مربوط به تهران معاف کند.

رئیس پارلمان عراق: حدود سه سال دیگر برای تامین برق خود به ایران نیاز داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس پارلمان عراق با بیان این که کشورش باید به مدت حدود سه سال برای تامین برق خود روی ایران حساب کند ابراز امیدواری کرد آمریکا همچنان بغداد را از تحریم‌های مربوط به ایران معاف کند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق که در واشنگتن به سر می‌برد پس از دیدار با مقامات آمریکایی از جمله مایک پنس، معاون ترامپ، در مؤسسه صلح آمریکا گفت: امیدوارم این درخواست تا زمانی که عراق بتواند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستد، شنیده شود.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد گرچه کشورش از ذخایر نفتی غنی است، اما ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند و برای توسعه ظرفیت هایش به حدود سه سال زمان نیاز دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از سه سال، شاید ما شاهد عراقی باشیم که به لحاظ اقتصادی مستقل باشد و دیگر به واردات برق از کشور دیگری نیاز نداشته باشد. شاید بتوانیم در عرض سه سال این مشکل را حل کنیم. 

وی همچنین گفت: آمریکا باید تاثیر سیاست هایش را ارزیابی کند. هرگونه گام شتاب زده و حساب نشده برای تصویب سیاست‌ها و اقدامات علیه کشور‌ها در این منطقه بر کل منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش المیادین، برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز اعلام کرد حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق در چارچوب ماموریت‌های مشخص و معینی است که درباره آن توافق شده و از این‌رو آن‌ها اجازه هیچ ماموریت دیگری به غیر از موارد توافق شده را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار