رییس پلیس آگاهی استان کرمان درباره ی کلاهبرداری‌های پیامکی و کلاهبردارانی که شهروندان را برای پرداخت‌های نامتعارف به پای دستگاه خودپرداز می‌کشند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حسن پور، رییس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: کلاهبرداران با بهره گیری از امکانات مخابراتی، قربانیان خود را شناسایی و با ارسال پیامک یا برقراری تماس‌های تلفنی تحت عناوین برنده شدن در قرعه کشی جشنواره‌های مختلف، خرید و فروش اجناس، کالا و ارائه خدمات از آنان می‌خواهند برای یک پرداخت جزئی به پای دستگاه عابربانک بروند.

وی افزود: این کلاهبرداران با به طمع انداختن آن‌ها به بهانه پرداخت و یا واریز وجه، اطلاعات مهم حساب شامل شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، عبارت CCV۲ و اطلاعات شخصی شهروندان را دریافت کرده و فرد قربانی را با ترفند‌های مختلف به عابر بانک هدایت و با انجام یکسری عملیات‌های بانکی مبالغی را از حساب‌ها برداشت می‌کنند.

سرهنگ حسن پور تصریح کرد: حرص و طمع، ساده انگاری و رسیدن به سود بدون زحمت، اعتماد به تماس گیرندگان غریبه، مشورت نکردن با بستگان، بررسی نکردن صحت و سقم تماس تلفنی، ارسال اطلاعات شخصی حساب به صورت پیامکی به افراد ناشناس و مواردی از این دست از عوامل دخیل در وقوع اینگونه کلاهبردرای‌ها هستند که هر شهروند باید نسبت به آن‌ها هوشیار و آگاه باشد.

وی با اشاره به تعطیلات نوروز بر توجه بیشتر شهروندان نسبت به مراقبت از اموال شخصی، دقت در مبادلات کالا و پول در خرید‌های نوروزی، دقت مضاعف در پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های پوز و حفظ رمز کارت‌ها و مواردی از این دست تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

پلیس آگاهی کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی هشدار داد

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.