گفتگو‌های تحت حمایت سازمان ملل با هدف دستیابی به توافقی در خصوص جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا روز جمعه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت و ضربه دیگری بر پیکره دیپلماسی خلع سلاح جهانی وارد آمد.

ضربه دیگر بر پیکره دیپلماسی خلع سلاح جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گفتگو‌های تحت حمایت سازمان ملل با هدف دستیابی به توافقی در خصوص جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا روز جمعه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت و ضربه دیگری بر پیکره دیپلماسی خلع سلاح جهانی وارد آمد.

۲۵ کشور از جمله قدرت‌های عمده فضایی نظیر چین، روسیه و آمریکا مذاکراتی دو هفته‌ای با هدف تعیین مبانی معاهده‌ای برای تضمین صلح در فضا برگزار کردند.

سفیر برزیل در نشست خلع سلاح سازمان ملل گفت: دیپلمات‌هایی که در قالب «گروه متخصصان دولتی» دیدار کردند، نتوانستند بر سر مجموعه‌ای از توصیه‌ها به توافق برسند.

دیپلماسی خلع سلاح جهانی بیش از یک دهه است که به بن رسیده است.

روسیه و چین از گنجانده شدن مفادی در معاهده احتمالی مبنی بر جلوگیری از استقرار برخی انواع خاص تجهیزات در فضا حمایت کرده اند.

این در حالی است که آمریکا حتی پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ عموما مخالف این رویکرد بود و علت آن را نیز دشوار بودن تعیین نوع توانمندی‌های تجهیزات نصب شده در فضا می‌دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار