مدیر کل هواشناسی خوزستان؛

تاکنون شاهد مدیریت خوبی برای کنترل بارش ها بوده ایم

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: با توجه به باران های اخیر تاکنون شاهد مدیریت خوبی برای کنترل بارش ها بوده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی مدیر کل هواشناسی استان خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت در اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: خوزستان از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی است این استان دارای یک میلیون و ۲۳۶ هزار هکتار زمین آبی است و ۱۳۸ نوع محصول به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید می‌کند. با اجرای گام نخست طرح َ. ۵۵۰ هزار هکتاری میزان تولید محصولات کشاورزی در خوزستان افزایش یافته و در سال زارعی جاری ۸۸۶ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به زیرکشت محصولات پاییزه رفتند که به دلیل سیلاب، صاعقه و توفان بخشی از این محصولات از بین رفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان به دلیل آبگرفتگی و ۱۰۷ هزار هکتار به دلیل وزش باد شدید دچار خسارت شدند، افزود: رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان، اجرای طرح جامع مدیریت سیل از آبخیز تا تالاب و خلیج فارس و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برای تامین علوفه را از روش‌های جبران خسارت روستاییان سیل زده در استان بیان کرد.  

چنگلوایی بیان داشت: ۳.۳ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود که ۱۸.۵ درصد محصولات زراعی کشور، ۳۸ درصد ذرت دانه و ۳۵ درصد صادرات خرما متعلق به خوزستان است.  

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان سبب توسعه متوازن در تمام نقاط استان می‌شود؛ در گام نخست برخی نقاط خوزستان به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها از این طرح محروم ماندند، اما با آغاز گام دوم این طرح شاهد تحول در این نقاط خواهیم بود. ضمن اینکه سال آبی امسال برای خوزستان بسیار پر بارش و سیلابی است و میزان بارش‌ها بیشتر از سال‌های پربارش گذشته بوده است.  

این مقام مسئول  اذعان کرد: میزان بارش باران در اردیبهشت و خرداد امسال نرمال خواهد بود، اما این احتمال نیز وجود دارد که شاهد بارش‌های بیشتری باشیم.  اما تاکنون شاهد مدیریت خوبی برای کنترل بارش‌های باران بوده ایم که امیدواریم این روند ادامه یابد.  
انتهای پیام/ ن

مدیریت بارش ها در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار