مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: کمتر از یک سال پس از قیام دهم فروردین مردم یزد، شاه سقوط کرد و رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام فخرالدینی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم فروردین گفت: قیام مردم یزد در دهم فروردین سال ۵۷، در گرامیداشت چهلم شهدای تبریز صورت گرفت که موج توفنده‌ای شکل گرفت و نظامیان رژیم طاغوت در چهار راه شهدا مردم را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام فخرالدینی افزود: در قیام مردم یزد در دهم فروردین چهار نفر به نام‌های محمد حسین پارساییان، اصغر مرادی، رضا نامدار و مهدی قدک فروشان به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم شاه کمتر از یکسال پس از این واقعه سقوط کرد و در دوازدهم فروردین ۵۸ رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد و مردم با ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه هر روز از اعتبار آمریکا در جهان کاسته می‌شود گفت: در حالی چهلمین سالگرد شهدای دهم فروردین را گرامی میداریم که کشور‌ها پس از دیگری آمریکا را پشت سر می‌گذارند و مانند ایران مستقل می‌شوند.

وی از قشر‌های مختلف مردم دعوت کرد تا در مراسم گرامیداشت شهدای دهم فروردین که فردا در مسجد روضه محمدیه برگزار می‌شود شرکت کنند.

انتهای پیام/ غ

قیام دهم فروردین یزد از اثرگذارترین حوادث انقلاب است

 

برچسب ها: شهید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.