سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۶۷ زائر و مسافر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشت فروردین سال جدید وارد استان شدند.

بیش از ۹ میلیون زائر و مسافر وارد استان شدندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸/۶ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰۳ هزار و ۸۰۳ نفر از این تعداد، با حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸/۶ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ۲۷۱ هزار و ۸۵۷ زائر و مسافر نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲/۴ درصدی همراه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۱۸/۴ درصدی ورود یک هزار و ۷۵۹ نفری زائران و مسافران از طریق فرودگاه‌ها به استان، گفت: هشت میلیون و ۱۶۹ هزار و ۸۴۸ نفر با وسائل نقلیه خود وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته، ۵/۲ درصد کاهش داشته است.
 
 

ورود بیش از پنج میلیون و ۶۲۸ هزار نفر به مشهد الرضا(ع)

 

فروزان  افزود: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا هشت فروردین سال جاری پنج میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ نفر به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۳/۱ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲۲ هزار و ۷۷۱ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸/۵ درصد کاهش داشته است،  تصریح کرد: ۲۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲/۴ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند نیز ۱۳۹ هزار و ۵۴۲ نفر می باشند که در مقایسه با سال گذشته ۱۸/۲ درصد کاهش دارد.

فروزان افزود: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشت فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم چهار میلیون و ۶۹۳ هزار و ۹۵۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۲/۲ درصدی مواجه بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.