مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران از خزانه گیری در روز‌های سرد و بارانی خودداری کنند.

شالیکاران گیلانی در روزهای سرد و بارانی خزانه گیری نکنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبرزاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج به تقویم زراعی اعلامی توجه داشته باشند و خزانه گیری خود را بر اساس تقویم زراعی با مساعد‌تر شدن هوا و پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز کنند.

وی با اشاره به پایان شخم اول شالیزار‌ها، افزود:کشاورزان برای تمام کردن شخم اول شالیزار‌های خود از بارندگی‌ها و آب‌های سطحی نهایت استفاده را ببرند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه با بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا، کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها قرار گرفته است توجه کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: شالیکاران  از خزانه گیری در روز‌های سرد و بارانی خودداری کنند و حتما به اطلاعیه‌های هواشناسی و توصیه‌های کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

اکبرزاده در ادامه تصریح کرد: کشاورزان در پاکسازی انهار، کانال‌های آبیاری و محافظت از تاسیسات آبی در شرایط جوی پیش رو و همچنین اهتمام و توجه به ابگیری کامل آبندان‌های موجود در روستا‌های خود با بهره کیری از تزولات جوی پیش رو با شورا‌های روستا، دهیاران همکاری کنند.

 

انتهای پیام / ق

 

در روزهای سرد و بارانی شالیکاران گیلانی اقدام  به خزانه گیری نکنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.