نماز جمعه

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر خلاف گفته دشمنانِ انقلاب اسلامی  سال ۹۸ ، سال فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری خطیب موقت نماز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران،   با تبریک فرا رسیدن نوروز گفت: سالی که با نام امیرالمومنین آغاز شود نویدبخش فرصت‌هاست.  طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر خلاف گفته دشمنانِ انقلاب اسلامی  سال ۹۸ ، سال فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست.

خطیب جمعه تهران با اشاره به بعثت پیامبر گرامی اسلامی(ص) در دهه سوم ماه رجب گفت: هیچ روز و شبی در سال به میمنت و فرخندگی و الهام‌بخشی شب و روز مبعث نمی‌رسد؛ زیرا اساس همه نعمت‌ها است که خدا بر جامعه مؤمنین منّت گذاشته است.

حاج‌علی‌اکبری شب و روز بعثت را شب و روز توجه به امیرالمومنین علی‌ابن ابی‌طالب دانست و افزود:  به وسیله جایگاه امامت و پیشوایی است که امکان دست‌یابی بشریت به خوشبختی فراهم می‌شود، لذا هم در شب و هم روز بعثت سخن از این است که متوجه امام علی(ع) باشیم. زیبایی پیام‌های بعثت در چهره علی‌ابن ابی‌طالب متجلی است.

وی با اشاره به دوران قبل از بعثت پیامبر(ص) گفت: از معجزات بعثت این است که جامعه‌ای پیشرفته از جامعه آکنده به ضلالت آن روز بسازد و از بین آن جماعت، انسان‌های بزرگ را تربیت و به بشریت هدیه کند. بعد از قرن‌ها امروز هم مسلمانان جهان در جای جایِ عالم و ملّت عزیز ما از رایحه دلپذیر خلق دل‌آرا و خوش محمّد مصطفی (ص) سرمست هستند.

امام‌جمعه موقّت تهران، انقلاب اسلامی را دنباله بعثت و آرزوهای پیامبر اسلام(ص) دانست و اظهار کرد: امیدواریم خدا این انقلاب را به ظهور موعود الهی مهدی صاحب‌الزمان برساند.

حاج علی اکبری بیان کرد: عترت و قرآن در حقیقت یکی هستند و هر دو دستاور بزرگ برای جهان بشریت است. یکی نقشه راه سعادت انسان که قرآن کریم است و شبیه و نظیری در میان کتاب‌های آسمانی ندارد و پیام بعثت هم بازگشت به قرآن است.

امام جمعه موقّت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت: سخنرانی‌های ابتدای هر سال رهبر انقلاب یک سخنرانی متفاوت، الهام‌بخش و راهبردی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. این سخنرانی برای جامعه جوان و مدیران و مسئولان و همه الهام‌بخش است. باید با مراجعه به آن، برداشت کنیم و مسیر خود را انتخاب کنیم و مراقب باشیم به فراموشی سپرده نشود.  آنچه از این سخنرانی استفاده می‌شود، مسئله اراده ملّی ما ایرانیان است.

وی تصریح کرد: برنامه دشمن، ضربه زدن به اراده ملّی ما است. انتخاب شعار سال، یکی از روش‌های عالمانه و کارشناسانه برای تقویت اراده ملّی ماست که خواسته‌ها و آروزهای عمومی را در یک نکته اصلی تجمیع می‌کند تا ملّت عزیز ما بتواند قدم‌های بلند را به سوی روزهای بهتر بردارند.

امام جمعه تهران روز ۱۲ فروردین و تولد جمهوری اسلامی را روز باشکوه و سرنوشت‌ساز دانست و با تبریک این روز گفت: امام خمینی(ره) فرمودند، صبحگاه ۱۲ فروردین که نخستین روز حکومت الله بر جهان است از بزرگترین اعیاد ملّی و مذهبی ماست.

خطیب موقت تهران افزود: رهبر بیدار و عزیز ما سال‌ها پیش دست دشمن را خوانده و جنگ اقتصادی و معیشت پایه دشمن را پیش بینی کرد و با دقت نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را در برابر ما قرار داد و برای تحقق آن، ارکان و ابزارهای آن را به عنوان شعار هر سال معرفی فرمودند. شعار امسال هم به منزله روح اقتصاد مقاومتی است. در سند اقتصادی مقاومتی رکن اساسی مساله تولید است که رهبری عالیقدر ما امسال موضوع تولید را به عنوان رویکرد عمومی و جهت گیری کشور معرفی کردند و ما این موضوع را به عنوان نقطه عطفی باید قدر بدانیم و با آن برخورد شعاری و تشریفاتی نکنیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه از تبیین و فهم موضوع تا اقدام مجاهدانه، تا بسیج سراسری همه قوا و امکانات برای تحقق این شعار حساس باید در دستور کار همه مردم و مسئولان قرار بگیرد، گفت: اگر تولید ملی ما رونق پیدا کند بسیاری از خواسته‌های مردم ما محقق می‌شود. اگر تولید ما رونق پیدا کند کالا افزایش پیدا می‌کند، تورم کنترل می‌شود، امکان کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود، کالاهای خارجی کمتر وارد می‌شود، ارز کمتری نیاز خواهیم داشت، بیکاری کنترل می‌شود، زمینه پیشرفت در موضوعات مختلف فراهم می‌شود امید به آینده در نسل جوان تقویت می‌شود، صادرات زمینه مناسبی را خواهد داشت و سرمایه‌های خارجی را بهتر می‌توانیم جذب کنیم.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: اقتصاد با رونق تولید است که در برابر تحریم‌ها و تکانه‌های خارجی و خصومت دشمنان، مقاوم می‌شود و استقلال آن تأمین می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری ظرفیت‌های عظیم کشور برای تحقق شعار رونق تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازار بزرگ ۸۰ میلیونی داخلی و بازار ۶۰۰ میلیونی که در همسایگی ما قرار دارد در اختیار ماست و جایگاه رفیعی که ایران در سیاست منطقه‌ای و جهانی دارد، ظرفیت‌های ما است.  مهم‌ترین ظرفیت کشور ما، نیروی انسانی تربیت‌شده‌ای است که جزء رویش‌های انقلاب است. علاوه بر این، امکانات زیرساختی خوبی وجود دارد که در پهنه عمومی کشور فراهم است.  وجود تدبیر، برنامه‌ریزی، شجاعت و روحیه جهادی را برای استفاده از ظرفیت‌های کشور ضروری است، همچنین نیاز داریم به انسجام ملّی و وحدت سراسری برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه موانعی برای تحقق شعار سال وجود دارد تصریح کرد: برخی موانع فرهنگی وجود دارد؛ مثل مصرف‌گرایی و گرایش به کالاهای خارجی و احتکار خانگی و خلاءهایی که در ارتباط با مهارت‌ها داریم. همچنین در بخش‌های گوناگون مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم که آن‌ها را هم باید برطرف کنیم. قوانین دست و پا گیر را باید حذف و نظام بانکی را اصلاح کنیم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: با ثروت‌های بادآورده و حرام باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود و دست‌‌های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملّی رخنه می‌کنند و به نیابت از دشمن، علیه اقتصاد ما نقش‌آفرینی می‌کنند، قطع بشود تا مسیر برای شکوفایی و تولید باز شود. همچنین باید با واردات بی‌رویه و غیرضروری مقابله بشود و با استفاده شایسته‌ و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌ها، بتوانیم در ارتباط با شعار سال، قدم‌های بزرگی را برداریم.

وی لزوم شکر عملی در ارتباط با بارش‌های اخیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: شکر عملی این است که برای بارش‌های پیش رو آمادگی داشته باشیم، در غیر این‌صورت، فرصت به تهدید تبدیل می‌شود. باید مراقبت کرد. همچنان که در برخی نقاط این مسئله رخ داد؛ خوزستان مدتی است درگیر این موضوع است. همچنین ده‌ها هزار مسافر تعطیلات با این موضوع مواجه شدند و اوج مشکلات در گلستان و مازندران بویژه آق‌قلا و ترکمن صحرا و گمیشان بود. اتفاق غافل‌گیرکننده‌ای که در شیراز رخ داد، آسیب وسیعی به ده‌ها هزار هکتار مزارع و زیرساخت‌ها وارد کرد و موجب بی‌خانمان شدن برخی هم‌وطنان و به سوگ نشستن برخی خانواده‌ها شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این مقطع بحرانی، اولویت امداد و نجات و رسیدگی به خانواده‌هایی آسیب‌دیده است. باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم. نباید سیاست‌بازان و علاقه‌مندان به جناحی کردن مسائل، وارد شوند و یا حتی کسانی که تحلیل سطحی از مسائل دینی دارند به افکارعمومی آسیب بزنند. اکنون فقط باید بر کاهش آلام، کنترل شرایط و مدیریت بحران متمرکز بشویم و مسئولان آماده باشند و پیشگیری کنند که شرایط مشابه پیش نیاید.

وی ضمن تشکر از بسیج سراسری و حماسه دلپذیری که در امداد و نجات سیل‌زدگان رخ داد گفت: همه مسئولان در قوای مختلف در میدان هستند؛ دست‌شان درد نکند. قوای مسلّح وسط میدان هستند، نیروهای مردمی در حال خدمت هستند، کم‌تر جایی در دنیا چنین چیزی وجود دارد. ملت ایران حماسه آفریدند؛ چه مردمی که در معرض سیل قرار داشتند و آسیب دیدند چه سایر مردم که در خدمت به سیل‌زدگان، حماسه آفریدند. دیدیم که مردم شیراز چه اقدامات زیبایی را از خود نشان دادند.  انشالله ملت و دولت دست به دست هم بدهند و برای برطرف کردن خسارت های این ماجرا تدبیرهای لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
اراده ملی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
بزرگترین مانع تولید تورم وعدم ثبات اقتصادی است تاتورم کاهش پیدا نکند تولید رونق نمی گیرد
باید تنها ازراه تولیدوخدمات افرادبه درآمدبرسند متاسفانه امروز بازارکسب درآمد از طریق دلالی ارزسکه وخودروو.... است پس کسی دنبال تولیدنخواهدرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
دستهای فاسد مثل خاوری باید قطع شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
البته پيش شرط هر توليدي ايده مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
بهترين فرصته كه جنسا رو تك نرخي كنيم و به جاش بذاريم رو يارانه اينجوري هر كي بعضي خلافا رو كرد ميشه راحت يارانه اش رو قط كرد و ديگه نيازي به مجازات زندان نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
عجب حرف نسنجیده میزنی فکر کن بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
به کجاها فکر میکنی گرامی یارانه ۴۵۵۰۰ یعنی کفاف یه نفررو در روز میده عجب
آخرین اخبار