نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: دانشگاه سازمان اقتصادی کشور‌های اسلامی، D۸ در همدان از مجلس ردیف ملی گرفت.

تأسیس دانشگاه بین‌المللی D۸ در دانشگاه بوعلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی D۸ متشکل از هشت کشور ایران، ترکیه، پاکستان، اندونزی، نیجریه، مالزی، مصر و بنگلادش است که از بین کشور‌های عضو مجوز آن به دانشگاه بوعلی به علت امکانات مطلوب و فضای کاربردی آن انتخاب و تصویب شد.

وی تاسیس دانشگاه D۸ در دانشگاه بوعلی را یک فرصت ارزشمند برشمرد و گفت: به بهانه باز شدن درب تعاملات بین‌المللی بر روی جامعه علمی کشور بتوانیم توانمندی و شایستگی جامعه علمی خود را به جهانیان نشان دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با تأسیس این دانشگاه می‌توانیم با حفظ اقتدار و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی کشور بستر مناسب را در روابط بین‌الملل، عرصه علم و دانش و فناوری باز کنیم.

وی تاکید کرد: این دانشگاه برای نخستین بار در دنیا در دانشگاه بوعلی سینا راه‌اندازی شده است و در این مرحله با اولویت هشت کشور عضو از کل جهان دانشجو در دوره دکترا به صورت پژوهش محور می‌پذیرد.

حاجی‌بابایی به تصویب ردیف اعتباری ملی در رابطه با دانشگاه D۸ اشاره کرد و گفت: با پیگیری صورت گرفته در بودجه ۹۸ در خصوص دانشگاه بین‌المللی سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D۸ در مجلس ردیف اعتبار ملی را زیر مجموعه دانشگاه بوعلی کمک به راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D۸ با ردیف ۱۱۵۱۲۲ و با اعتبار ۴ میلیارد تومان مصوب شد.

وی بیان کرد: قطعا نقش این دانشگاه در توسعه پایدار استان و محوریت شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش استاندار و رئیس دانشگاه بوعلی همدان در این زمینه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ د

دانشگاه بین‌المللی D۸ در دانشگاه بوعلی تأسیس می شود

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار