مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۳۰ هزار گردشگر از اماکن متبرکه و امامزاده‌های این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است که از این تعداد ۳۶ بقعه، دارای شاخص‌های میزبانی و اجرای طرح آرامش بهاری بودند.

وی افزود: ۴۰ مبلغ دینی در طرح آرامش بهاری حضور دارند که ۲۴ تن از این مبلغان از حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه استان اعزام شدند و مابقی از مبلغان بومی استان همدان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان محلی برای آرامش مردم هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع، مردم و به ویژه جوانان را به انس بیشتر با فضای معنوی امامزادگان ترغیب کرد.

حجت الاسلام کاروند افزود: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری با توجه به نیات واقفان در زمینه کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار است که در ایام آغاز سال جدید در سطح استان به مرحله اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای نوروز ۱۳۹۸ بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن در مساجد و امامزاده‌های استان اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/د

۳۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی همدان بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.