انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، در اظهاراتی بی‌شرمانه گفت: موضع کشورهای عربی در قبال اسرائیل از آغاز اشتباه بود و باید تحولی راهبردی در روابط دو طرف ایجاد شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، در اظهاراتی بی‌شرمانه گفت: موضع کشورهای عربی در قبال اسرائیل از آغاز اشتباه بود و باید تحولی راهبردی در روابط دو طرف ایجاد شود.

روزنامه اماراتی نشنال به نقل از انور قرقاش نوشت: تصمیم برخی کشورهای عربی برای عدم گفتگو با اسرائیل دست یابی به راه حل را طی دهه های گذشته پیچیده کرد. کشورهای عربی از سال ها پیش تصمیم گرفتند تا با اسرائیل رابطه نداشته باشند، ولی اگر به گذشته نگاه کنیم متوجه می شویم که این تصمیم اشتباه بوده است.

اخیرا عادی‌سازی روابط میان حکام رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی با مشارکت مقام های دو طرف در همایش‌ها و نشست‌های مشترک، سرعت بیشتری پیدا کرده است. ابوظبی پیش از این نیز از طرح موسوم به «معامله قرن» که ترامپ با نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین آن را برای حل و فصل نزاع در سرزمین های اشغالی پیشنهاد داده است، حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار