مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: استانداران استان‌های که مرحله دوم بارش نزولات جوی را دارند تا پایان بارندگی‌ها در آماده باش کامل هستند و حق مرخصی رفتن را ندارند.

آماده باش کامل استانداران در مرحله دوم بارش‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، دکتر حسین کلانتری مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نهاوند اظهار داشت: با توجه به آغاز موج دوم بارندگی ها، تمامی استانداران مناطقی که بارش دارند بخصوص استان‌های غربی و شمال کشور در آماده باش کامل و لغو مرخصی هستند.
وی با اشاره به کمک نیرو‌های مسلح بخصوص ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های امدادی و نیرو‌های مردمی، گفت: در این راه ۶نفر از امداد گران مردمی جان خود را فدای کمک و خدمت به مردم استان گلستان کردند.

مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور افزود: به دستور ریاست محترم جمهوری وزیر کشور به همراه تعداد زیادی از مدیران ستاد بحران تا پایان حل مشکلات مردم استان گلستان در کنار آن‌ها مشغول به خدمات رسانی و مدیریت بحران خواهند بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه ساخت و ساز‌های غیر مجاز و دستکاری طبیعت باعث بروز خسارت به مردم شد، گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند با توجه به حجم بالای بارش‌های بیش از ۱۰۰میلی متر به علت اقدامات مناسب در عرصه‌های منابع طبیعی کمترین خسارت را نسبت به بقیه استان‌ها دیده است.
کلانتری اظهارداشت: فرماندار و اعضای ستاد بحران نهاوند در سیلاب و بارندگی‌های اخیر به خوبی کار را مدیریت کردند و مسیر‌هایی را که ممکن بود باعث گرفتگی مسیر رودخانه و پل‌ها شود را رفع کردند و حجم بالای سیلاب‌ها در نهاوند کمترین خسارت را به مردم وارد کرد.
وی خاطر نشان کرد: اگر بسیاری از نقاط ایران مانند نهاوند در برابر بحران آمادگی داشتند و جلوی ساخت و ساز‌های غیر قانونی در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را می‌گرفتند با این حجم بالای خسارت روبرو نبودند.
مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور در پایان گفت: برخورد قاطع مدیر منابع طبیعی با متجاوزان به عرصه‌های مختلف طبیعت خوب مدیریت شده و باید باقدرت با هرگونه تخریب در این عرصه مبارزه کرد تا از بروز خساراتی مانند سیلاب و رانش زمین جلوگیری کرد.

انتهای پیام/س

استاندارنی که مرحله دوم بارش‌ها را دارند در آماده باش کامل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.